Economia
El Prat no reviu un any després del clam de la societat civil
Aeroports
Un any després de la multitudinària trobada que la societat civil i el món empresarial van fer a l’escola de negocis IESE de Barcelona per donar suport al desenvolupament de l’aeroport del Prat i reclamar un canvi del model de gestió aeroportuari de l’Estat espanyol, la situació, si fa o no fa, continua igual.
L’aeroport barceloní té pràcticament els mateixos vols intercontinentals que fa dotze mesos i el model aeroportuari és el mateix i no sembla que hi hagi d’haver cap canvi a curt termini. Només hi ha dos vols intercontinentals nous, a Montreal i Mèxic, cosa que eleva a la pobra xifra de 9 la llista de destinacions de llarga distància.
Des de llavors, amb l’endarreriment de l’entrada en servei de la nova Terminal Sud ja assumit –un any i mig més tard del previst– l’única novetat que hi s’ha produït ha estat el repartiment, per part d’Aena, dels espais de la nova terminal.
L'opinió de Bel i Tremosa
El desgavell de les infrastructures catalanes amb el caos de Rodalies i els esvorancs per les obres del TGV al seu pas per l’Hospitalet han desviat l’atenció política, econòmica i social.
La percepció del professor de la Universitat de Barcelona Germà Bel és que l’aeroport “ha baixat molt en la preocupació de la gent”, ja que la seva atenció s’ha centrat en les infrastructures i sobretot Rodalies. Per això afirma que “no s’ha avançat en la formulació de models de gestió concrets” de l’aeroport de Barcelona i es mostra expectant per les propostes que pugui fer, en aquest tema, el nou govern espanyol que encara s’ha de constituir.
El professor de Teoria Econòmica de la UB Ramon Tremosa és més contundent en afirmar que “no ha canviat res, no s’ha aconseguit res” i es queixa que el govern català no hagi “presentat cap proposta concreta” ja que “està esperant el que digui el govern amic”, un executiu, l’espanyol, que “resta en silenci”. Segons Tremosa l’acte del 13 de març passat en què hi va participar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal “es va voler fer veure que es feien coses però no s’ha fet res de res”.
L’aeroport barceloní té pràcticament els mateixos vols intercontinentals que fa dotze mesos i el model aeroportuari és el mateix i no sembla que hi hagi d’haver cap canvi a curt termini. Només hi ha dos vols intercontinentals nous, a Montreal i Mèxic, cosa que eleva a la pobra xifra de 9 la llista de destinacions de llarga distància.
Des de llavors, amb l’endarreriment de l’entrada en servei de la nova Terminal Sud ja assumit –un any i mig més tard del previst– l’única novetat que hi s’ha produït ha estat el repartiment, per part d’Aena, dels espais de la nova terminal.
L'opinió de Bel i Tremosa
El desgavell de les infrastructures catalanes amb el caos de Rodalies i els esvorancs per les obres del TGV al seu pas per l’Hospitalet han desviat l’atenció política, econòmica i social.
La percepció del professor de la Universitat de Barcelona Germà Bel és que l’aeroport “ha baixat molt en la preocupació de la gent”, ja que la seva atenció s’ha centrat en les infrastructures i sobretot Rodalies. Per això afirma que “no s’ha avançat en la formulació de models de gestió concrets” de l’aeroport de Barcelona i es mostra expectant per les propostes que pugui fer, en aquest tema, el nou govern espanyol que encara s’ha de constituir.
El professor de Teoria Econòmica de la UB Ramon Tremosa és més contundent en afirmar que “no ha canviat res, no s’ha aconseguit res” i es queixa que el govern català no hagi “presentat cap proposta concreta” ja que “està esperant el que digui el govern amic”, un executiu, l’espanyol, que “resta en silenci”. Segons Tremosa l’acte del 13 de març passat en què hi va participar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal “es va voler fer veure que es feien coses però no s’ha fet res de res”.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.