Economia

L'esperit reivindicatiu es perd

El futur del Prat

Fa gairebé un any, el 22 de març del 2007, l'empresariat català va sortir del seu habitual ostracisme i, per un dia, es va mullar. El món civil es va presentar en ple a l'IESE per dir que n'estava fart.
De la política centralista d'AENA, de l'estratègia favoritista d'Iberia cap a Barajas i dels resultats d'aquesta suma de males intencions: un enorme dèficit de connexions internacionals. Ahir l'escola de negocis va convocar una reunió per celebrar l'efemèride, però res a veure amb el to de denúncia de la ja històrica primera trobada de l'IESE. Ahir tot plegat semblava un fulletó publicitari.

Hi va tenir molt a veure la taula. La ponència de fa un any va ser protagonitzada per tres professors universitaris, mentre que ahir van prendre la paraula el conseller Joaquim Nadal, el director general de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer, i el president de la Cambra de Comerç, Miquel Valls. Tots tres van confessar que encara hi ha "ombres" que planen sobre el futur del Prat, però es van decantar per veure el got mig ple.

Nadal, per exemple, va admetre que es podien trobar matisos, però que, al cap d'un any, la situació havia anat "a millor". Va lloar sobretot la feina -feta i per fer- del comitè de desenvolupament de rutes. "Si t'esperes amb els braços creuats, no vindran nous grups i destins; calen comercials també de les nostres infraestructures aeroportuàries". El conseller va apostar per redactar un nou llibre blanc del transport aeri a Catalunya, que ha de servir per "debatre amb calma" tots els aspectes relacionats amb el creixement del sector.

El dèficit dels transoceànics
Per la seva banda, Balaguer va reconèixer el dèficit de vols transoceànics, però va demanar "una oportunitat per a Vueling i Clickair". "Tenen bons gestors, un capital solvent i mouen passatgers, cal donar-los temps", va afirmar després de deixar constància també que "AENA ha fet els deures i ha fet una bona gestió del Prat".

El professor Pedro Nueno, que moderava el debat, els va fer tocar de peus a terra demanant-los -ell que viatja per feina molt sovint a la Xina- "quan tindrem un vol directe a Xangai". No va obtenir una resposta clara. Entre els presents va destacar un empresari que evidenciava un problema afegit: els dèficits del Prat en matèria de transport de mercaderies.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

L’atur juvenil mundial marca la xifra més baixa dels darrers quinze anys

barcelona
economia

El Prat bat un nou rècord al juliol: més de 5 milions de passatgers

barcelona
economia

Es dispara el nombre de persones i empreses que no poden fer front als seus deutes

barcelona
VILOBÍ D’ONYAR

L’aeroport de Girona-Costa Brava supera el milió de passatgers

VILOBÍ D’ONYAR
economia

L’aeroport del Prat supera els cinc milions de passatgers al juliol i bat un nou rècord històric

El Prat de Llobregat
GIRONA

Joieria Quera obre la seva quarta botiga física a Sant Sebastià

GIRONA
L’ALTRA POTA DE LA MAJORIA

La clau d’una caixa d’obertura retardada

Barcelona
Informació especial

Impactar una marca en tres segons

Consultora de comunicació de Lleal Tulsà

L’Estat inverteix el 45% del que pressuposta

Barcelona