El benefici de Puig bat rècords amb una alça del 71%
La companyia ha admès que ha hagut d’apujar preus ‘en línia amb la inflació’
L’estratègia internacional i de concentració d’activitat de Puig dona fruits i així ho demostren els números que acaba de fer públics la multinacional de perfumeria catalana Puig, que va batre rècords l’any passat. Com acaba d’informar el grup, el seu benefici es va enlairar al 2022 un 71%, fins els 400 milions d’euros, i els ingressos un 40%, fins els 3.600 milions. “Són unes xifres històriques”, ha celebrat el conseller executiu de Puig, Marc Puig, en declaracions recollides per l’agència ACN. Puig va admetre que durant el 2022 la companyia va haver d’incrementar els seus preus “en línia amb la inflació”, ja que la indústria de la perfumeria i la cosmètica “no ha estat aliena” a la pujada dels costos.
Els resultats arriben després que l’empresa anunciés el tancament de la seva històrica fàbrica al Besòs per concentrar l’activitat a les plantes de Vacarisses i Alcalà de Henares, que tenen més “marge” per seguir creixent. Amb els canvis fets i els resultats actuals, destaca Puig, la firma està en un bon lloc per d’aconseguir el seu objectiu de facturar 4.500 milions d’euros el 2025. De cara al futur més immediat, la fita és créixer aquest any “a doble dígit”.
Durant el 2022, Estats Units es va consolidar com el primer mercat de Puig gràcies a l’apreciació del dòlar respecte de l’euro. De fet, els ingressos nets de l’empresa van créixer més d’un 30% en totes les regions però l’increment més gran es va registrar al mercat americà (56%). Sobre Àsia, on abans de la pandèmia la companyia va decidir posar el focus per expandir-se, la meta era que aquest mercat representés el 25% dels ingressos de la companyia el 2025, tot i que serà més lent del previst. “Ara que la Covid ja és història, som optimistes respecte a la recuperació d’aquest mercat, potser no assolirem el 25% d’aquí a dos anys, però segur que guanyarà pes en la nostra cartera”, ha avançat el conseller executiu.
Per productes, la firma catalana va créixer en totes les categories. En maquillatge, les vendes van enlairar-se un 52%, en perfumeria i moda un 40%, i en dermocosmètica un 20%. L’any passat, Puig va adquirir l’empresa sueca Byredo, la índia Kama Ayurveda i la colombiana Loto del Sur. Ara com ara no es preveuen noves adquisicions.
Pel que fa al tancament de la fàbrica del Besòs, Puig ha recordat que es va tancar un pacte amb els sindicats per traslladar el 30% de la plantilla de 400 treballadors a la planta de Vacarisses, i el 70% restant a les oficines d’investigació i desenvolupament que la firma situarà al costat de la seva nova seu principal, a l’Hospitalet de Llobregat. El directiu ha reiterat la intenció de la firma de concentrar a Vacarisses “tot el creixement” que tingui el grup en el camp de la cosmètica.