Economia

La Generalitat considera raonable que el traspàs dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell es faci el 2009

Aeroports

La Generalitat considera raonable que el traspàs dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell es realitzi l'any 2009, ja que hi ha temps suficient per fer-ho "si hi ha voluntat política" per a això, ha explicat el director general de Ports, Aeroports i Costa, Oriol Balaguer.
Per a Balaguer l'any 2009 seria una bona conjuntura per al traspàs dels tres aeroports ja que és l'any en el qual es preveu que entri en vigor la llei d'Aeroports de Catalunya, que la Generalitat espera aprovar abans de l'estiu i portar al Parlament al setembre.

La Llei d'Aeroports de Catalunya, el període d'informació pública de la qual ja ha acabat, regularà la planificació, construcció, gestió i utilització dels aeroports i aeròdroms que són de la Generalitat.

El govern català té les competències en ports i aeroports que no són d'interès general pel que abans de la transferència s'ha de realitzar la desclassificació d'interès general dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell.

Procés electoral
Encara que ja s'havia arribat a un principi d'acord, aquest assumpte va quedar paralitzat pel procés electoral i es preveu que les negociacions es reprendran quan es constitueixi el nou Govern.

Segons Balaguer, el fet d'estar al principi d'una nova etapa permet una més flexibilitat i és un bon moment per pensar en coses importants, com és el traspàs d'aeroports.

"Creiem que l'etapa que s'inicia ara és l'etapa en la qual es produiran aquestes transferències", ha assenyalat Balaguer i ha esmentat que, a més que s'inicia un nou període, hi ha un compromís del president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, fet en l'etapa anterior, que fa "lògic" pensar que el "full de ruta que té la Generalitat sobre aquesta qüestió i el que té el govern central poden confluir".

Sobre el futur consorci que ha de gestionar el Prat, Balaguer ha recordat que el president de la Generalitat ja va dir que el govern català vol ser "decisiu" i que no es tracta tant de tenir la majoria absoluta al consorci com de tenir una majoria qualificada perquè les decisions importants es prenguin per consens.

Eines
La Generalitat disposa de tres eines que li permetran impulsar la política aeroportuària catalana, com són el Pla d'Aeroports de Catalunya, la Llei d'Aeroports i la societat Aeroports de Catalunya.

El Pla d'aeroports, aeròdroms i heliports, que acabarà la seva informació pública cap al 15 d'abril, entre d'altres coses, impulsa el desenvolupament de quatre nous aeroports comercials a Catalunya, Lleida-Alguaire, Pirineus-Andorra, Terres de l'Ebre i un aeroport corporatiu empresarial, la ubicació del qual es decidirà aquest any després de la convocatòria d'un concurs públic.

L'empresa Aeroports Públics de Catalunya assumirà la gestió dels aeroports catalans i dels transferits, Girona, Reus i Sabadell i, en un futur, formarà part el consorci gestor del Prat.

A més, la Generalitat encarregarà un estudi que ha de servir per elaborar el Llibre Blanc del Transport Aeri de Catalunya abans d'acabar l'any que analitzarà el sector aeroportuari català i estudiarà diferents hipòtesis per actuar amb vista al futur.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.