Vueling estrena seu a Viladecans i dona per superat el cop de la Covid
L’edifici de 12.000 metres quadrats reuneix per primera vegada el centre d’operacions de la companyia i les àrees d’innovació, digitalització i formació
Vueling va inaugurar ahir divendres la seva nova seu corporativa de 12.000 metres quadrats al Viladecans Business Park, on aglutina el centre d’operacions i les àrees d’innovació, digitalització i formació de la companyia. En total hi treballen unes 700 persones de les més de 4.200 que forma la plantilla de la companyia del grup IAG (Iberia, British Airways, Level i Aer Lingus); la majoria són pilots (1.200) i tripulació (2.500).
El cor d’aquest edifici és la sala d’operacions, que està activa de manera permanent per donar suport als prop de 200.000 vols que s’operen cada any (uns 750 en dies de molta activitat), en un centenar de rutes i connectant 30 països. A la sala d’operacions estan destinades 185 persones en tres torns.
Ben a prop es troba la sala de crisi, que entraria en funcionament en cas que calgui activar el pla d’emergència per un accident o situació crítica, com va ser la pandèmia.
El nou edifici de Vueling alberga sota un mateix sostre la plantilla més operativa amb la que es dedica al desenvolupament tecnològic. En total, són uns 500 professionals amb diferents perfils tècnics dels quals 380 estaran a Viladecans i la resta a la seu tecnològica que l’aerolínia té a Saragossa.
Per captar talent, el 2018 es va crear la Vueling University, que forma part també de les àrees agrupades a la nova seu. En aquests cinc anys ha impartit formació a uns 250 alumnes, alguns amb professions tecnològiques que volen reciclar-se, però també professionals d’altres disciplines que volen fer un tomb a la seva carrera. El 65% s’acaben unint a l’equip de tecnologia.
Per al president i CEO de Vueling, Marco Sansavini, l’edifici és una oportunitat per cohesionar els equips i cercar sinergies: “Suposa un pas més per a la companyia en el seu pla estratègic Vueling Transform, que té com a objectiu desenvolupar el potencial de l’aerolínia, guanyar competitivitat i preparar-la pels reptes de futur”, va dir.
Entre els reptes de futur destaca el de la sostenibilitat, aspecte en el que van incidir tant el president de la Generalitat, Pere Aragonès, com la ministra de Transports del Govern espanyol, Raquel Sánchez, en els respectius parlaments. Tots dos van celebrar que des de Barcelona, Vueling estigui apostant pel SAF (combustible sostenible per l’aviació): “Hi ha una gran oportunitat en el país per liderar la producció de SAF a nivell europeu”, va dir Sansavini.
Vueling, que va començar a operar el 2004, és la principal companyia de l’aeroport del Prat i la que més viatgers transporta a l’estat espanyol. La reducció de la mobilitat per la pandèmia ha representat unes pèrdues de mil milions d’euros entre 2020 i 202, fet que va obligar l’aerolínia a sol·licitar un préstec ICO de 262 milions.
L’oferta actual de vols ja supera la que tenia el 2019.