Economia
La gironina Kontrelmec busca capital financer per créixer
Expansió
Kontrelmec, el fabricant gironí de maquinària per a l'embalatge flexible amb la marca Kmec, preveu tancar el 2008 amb una facturació de 20 milions d'euros. Aquesta xifra és "satisfactòria", segons el director general del grup Ignasi Gómez-Belinchón, ja que "compleix de sobres" els objectius de doblar la facturació que la firma va dissenyar en el seu pla estratègic 2005-2010 i que ha assolit en només tres anys.
Bona part de les vendes (el 70%) provenen de les exportacions. Amb aquest as a la màniga, la companyia preveu un ambiciós pla de creixement que acabarà de definir al llarg d'aquest any i que preveu per a l'exercici que ve l'entrada de socis financers.
"Mantenim el plantejament d'ostentar el control de la societat -el capital està en mans de sis socis privats catalans- i de seguir sent un grup industrial però obrirem les portes al capital financer per tal de poder créixer", concreta Ignasi Gómez-Belinchón.
Consolidar-se als EUA
L'empresa, ubicada al polígon industrial Mas Aliu d'Aiguaviva (Gironès) i que ocupa 95 persones, ha obert aquest any una filial als Estats Units, a Knoxville, a l'Estat de Tennessee, per consolidar la seva presència en aquell mercat, que ja li genera l'11% del negoci anual.
Kontrelmec guanya els seus mercats i els seus clients, als quals pot arribar a fer maquinària a mida, gràcies a l'especialització que ha anat adquirit al llarg dels anys -l'origen de la firma data de començaments de la dècada dels seixanta-. El grup ha anat ampliant fronteres seguint als seus clients, les grans multinacionals, que van a fabricar a països emergents. No obstant això, els seus mercats principals són Europa -Alemanya, Regne Unit- i els EUA.
Amb la marca Kmec, que centrarà el creixement, l'empresa dissenya i acobla diversos tipus de màquines especialitzades per a l'embalatge: rebobinadores, raimadores de tall per a tot tipus d'etiquetes, gofradores, i unitats per laminar o lacar tota mena de materials flexibles.
Alhora, té una línia d'impressores flexogràfiques i de gravat al buit, a través de la seva participada Proslit, de la qual té el 45% mentre que la resta és del també grup gironí Comexi. A parer de Gómez-Belinchón, "el creixement passa per potenciar la innovació i fer més efectiva la producció dels productes més madurs".
Bona part de les vendes (el 70%) provenen de les exportacions. Amb aquest as a la màniga, la companyia preveu un ambiciós pla de creixement que acabarà de definir al llarg d'aquest any i que preveu per a l'exercici que ve l'entrada de socis financers.
"Mantenim el plantejament d'ostentar el control de la societat -el capital està en mans de sis socis privats catalans- i de seguir sent un grup industrial però obrirem les portes al capital financer per tal de poder créixer", concreta Ignasi Gómez-Belinchón.
Consolidar-se als EUA
L'empresa, ubicada al polígon industrial Mas Aliu d'Aiguaviva (Gironès) i que ocupa 95 persones, ha obert aquest any una filial als Estats Units, a Knoxville, a l'Estat de Tennessee, per consolidar la seva presència en aquell mercat, que ja li genera l'11% del negoci anual.
Kontrelmec guanya els seus mercats i els seus clients, als quals pot arribar a fer maquinària a mida, gràcies a l'especialització que ha anat adquirit al llarg dels anys -l'origen de la firma data de començaments de la dècada dels seixanta-. El grup ha anat ampliant fronteres seguint als seus clients, les grans multinacionals, que van a fabricar a països emergents. No obstant això, els seus mercats principals són Europa -Alemanya, Regne Unit- i els EUA.
Amb la marca Kmec, que centrarà el creixement, l'empresa dissenya i acobla diversos tipus de màquines especialitzades per a l'embalatge: rebobinadores, raimadores de tall per a tot tipus d'etiquetes, gofradores, i unitats per laminar o lacar tota mena de materials flexibles.
Alhora, té una línia d'impressores flexogràfiques i de gravat al buit, a través de la seva participada Proslit, de la qual té el 45% mentre que la resta és del també grup gironí Comexi. A parer de Gómez-Belinchón, "el creixement passa per potenciar la innovació i fer més efectiva la producció dels productes més madurs".
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.