Arrenca amb una gran afluència el Saló del Caravaning
El certament, que s’allarga fins al 15 d’octubre, té enguany un 15% més d’expositors, entre els quals guanya espai la furgoneta càmper
Confiança entre els fabricants a deixar enrere la crisi de components
La 36a edició del Saló del Caravaning s’ha estrenat avui al recinte firal de Gran Via de l’Hospitalet de Llobregat amb una gran afluència de visitants des de primera hora del matí, un públic molt familiar que en molts casos repeteix en una cita on s’exhibeixen els darrers models de les principals marques fabricants de caravanes, autocaravanes i el cada cop més gran àmbit de la furgoneta càmper. L’espai d’assessorament per a novells dels viatges en autocaravana i una mostra de cases singulars són les principals novetats del saló, organitzat per Fira Barcelona, que se celebra fins el proper 15 d’octubre, amb 150 empreses participants i prop de 1.000 autocaravanes, campers i caravanes a la venda. La cita té enguany un 15% més d’expositors i espera superar els 60.000 visitants.
Segons explica l’ACN, moltes famílies ja s’han atansat avui al certamen, com la del Jonatan Navarro i la Gemma Pérez i els seus tres fills, que ja tenen una caravana però que acudeixen al recinte perquè els encanta “aquest món” i volen veure les novetats. Busquen accessoris per millorar el seu vehicle, però també es pensen si comprar-ne un de càmper, més petit i pràctic. També la Lorena Molina Torres, una altra visitant que arriba amb els seus fills, explica que va comprar fa quatre anys una furgoneta càmper i que des d’aleshores repeteixen per estar al cas de les últimes novetats. Tots dos testimonis parlen de la “llibertat” que ofereixen aquests vehicles a l’hora de viatjar, així com el fet que és econòmicament més assequible que viatjar d’una altra manera.
Albert Colom, responsable comercial de Camper Ibèrica, corrobora que el sector de la furgoneta camperitzada i els més petits ‘urban’ segueix a l’alça. Ho demostra, diu, el fet que les principals marques fabricants d’autocaravanes del seu grup ara també produeixen aquest tipus de vehicle, que abans no consideraven. Com a darrera tendència apunta a l’evolució dels “garatges” de les autocaravanes, cada cop mes grans per poder guardar objectes més voluminosos, i també amb més capacitat de càrrega.
Sobre la salut del sector, diu que es manté l’auge que ja es va registrar després de la crisi de la Covid-19, tot i que ha topat en el darrer any amb els problemes globals d’abastiment de xips i altres components, que han provocat una crisi industrial mundial en la fabricació. Colom no amaga que la darrera temporada hi ha hagut un problema de sobredemanda de vehicles per aquesta raó. “Els fabricants de xassis no han servit el que es demanava, i això es traduirà en el nombre de matriculacions”, avança. Ara bé, creu que ja s’està sortint d’aquesta situació i que la crisi ja sembla resolta, amb la qual cosa amb vista a la temporada vinent (2023-2024) “no hi hauria d’haver aquest problema”.