Economia
Volkswagen vol marcar territori davant Porsche
Automoció
D'ençà que la setmana passada el Tribunal Europeu de Luxemburg va declarar il·legal la llei Volkswagen, a la central del principal grup automobilístic europeu, a Wolfsburg, el malestar està més que justificat.
Porsche, propietària del 31% de les accions de Volkswagen (VW), té llum verda per fer ús d'un crèdit de 10.000 milions d'euros amb l'objectiu de convertir-se en l'accionista majoritari. Això no només suposaria el final del control de l'Estat federat de la Baixa Saxònia sobre VW, sinó que podria acabar amb una política proteccionista considerada una insígnia del poder dels sindicats al motor de la Unió Europea.
A partir del 13 de novembre les coses poden canviar per als 320.000 treballadors que VW té arreu del planeta. Aquella data és la triada per materialitzar el registre legal del holding Porsche, un imperi sota el qual han de quedar emparades vuit marques d'automòbils: Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini i Seat i en un futur no gaire llunyà els fabricants de camions MAN i Scania, prèvia fusió amb la branca de camions de VW.
Amb aquest panorama, el comitè d'empresa del grup VW treu fum. El seu president, Bernd Osterloh, va advertir que estan "preparats per lluitar" per assegurar la veu i el vot dels treballadors. El rotatiu econòmic Wirtschaftswoche va alertar recentment dels "plans de fragmentació de VW" per part del fabricant esportiu. Des de Porsche van desmentir la informació mentre el president de VW, Martin Winterkorn, va dir que "VW és una de les marques més conegudes i valorades del món" i per això "se l'ha de cuidar molt bé".
Porsche, propietària del 31% de les accions de Volkswagen (VW), té llum verda per fer ús d'un crèdit de 10.000 milions d'euros amb l'objectiu de convertir-se en l'accionista majoritari. Això no només suposaria el final del control de l'Estat federat de la Baixa Saxònia sobre VW, sinó que podria acabar amb una política proteccionista considerada una insígnia del poder dels sindicats al motor de la Unió Europea.
A partir del 13 de novembre les coses poden canviar per als 320.000 treballadors que VW té arreu del planeta. Aquella data és la triada per materialitzar el registre legal del holding Porsche, un imperi sota el qual han de quedar emparades vuit marques d'automòbils: Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini i Seat i en un futur no gaire llunyà els fabricants de camions MAN i Scania, prèvia fusió amb la branca de camions de VW.
Amb aquest panorama, el comitè d'empresa del grup VW treu fum. El seu president, Bernd Osterloh, va advertir que estan "preparats per lluitar" per assegurar la veu i el vot dels treballadors. El rotatiu econòmic Wirtschaftswoche va alertar recentment dels "plans de fragmentació de VW" per part del fabricant esportiu. Des de Porsche van desmentir la informació mentre el president de VW, Martin Winterkorn, va dir que "VW és una de les marques més conegudes i valorades del món" i per això "se l'ha de cuidar molt bé".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.