Economia
La Generalitat crea l'Agència Catalana de Turisme, amb una presència més gran del sector privat
El model es basarà en la "corresponsabilitat" i el "cofinançament" per part del sector públic i privat
El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha presentat avui l'Agència Catalana de Turisme, que substitueix a l'actual consorci Turisme de Catalunya i que pretén donar més participació i capacitat decisòria al sector privat.
Segons que ha explicat Huguet el model es basarà en la "corresponsabilitat" i el "cofinançament" per part del sector públic i privat, que englobarà tant a empreses del sector com a col·lectius professionals. El conseller ha assegurat que la participació privada "no té sostre" i ha indicat que les empreses que participin no han de cenyir-se només a l'àmbit hostaler, sinó que també ha d'incloure a companyies de transport i a les dedicades a alimentació i begudes.
L'Agència tindrà dos òrgans de gestió: un consell general per debatre i consultar propostes i un consell de direcció que tindrà el poder de control i decisió de l'entitat, i la participació del qual està condicionada a la realització d'una aportació econòmica a l'agència encara sense definir.
L'objectiu és que l'Agència, que tindrà un període d'implementació de sis mesos, sigui "més útil, més eficient i més professional" en les activitats d'impuls i promoció del turisme a Catalunya. En aquest sentit, el conseller ha indicat que el pla d'accions de l'Agència Catalana de Turisme contempla la reducció en la participació en disset fires de turisme, però afegeix al seu programa l'assistència a vuit nous certàmens.
Així mateix, l'any 2008 ha estat declarat Any de Catalunya a Itàlia, durant el qual es realitzaran actuacions dirigides als intermediaris i als clients finals italians amb l'objectiu de potenciar aquest mercat de turisme. Actualment, Itàlia és el cinquè mercat emissor de turistes per a Catalunya, amb més d'1,3 milions de visitants durant 2006, amb un increment de la despesa del 15,1%, encara que el conseller ha lamentat que encara estiguin molt concentrats a la ciutat de Barcelona i a les zones de platja.
Huguet ha considerat que després de la "bona experiència" de promoció específica realitzada durant aquest any a Alemanya aprofitant la Fira del Llibre de Frankfurt -les visites d'alemanys a Catalunya han augmentat un 2,2% fins a l'estiu-, Itàlia és un mercat "amb molt petroli per extreure".
Així, Catalunya durà a terme diferents jornades de promoció al país transalpí, centrades en la gastronomia i l'oci, a més de la realització d'una Setmana de la Cultura Catalana a Roma i la participació en el Fòrum Gastronòmic de Venècia 2008.
Segons que ha explicat Huguet el model es basarà en la "corresponsabilitat" i el "cofinançament" per part del sector públic i privat, que englobarà tant a empreses del sector com a col·lectius professionals. El conseller ha assegurat que la participació privada "no té sostre" i ha indicat que les empreses que participin no han de cenyir-se només a l'àmbit hostaler, sinó que també ha d'incloure a companyies de transport i a les dedicades a alimentació i begudes.
L'Agència tindrà dos òrgans de gestió: un consell general per debatre i consultar propostes i un consell de direcció que tindrà el poder de control i decisió de l'entitat, i la participació del qual està condicionada a la realització d'una aportació econòmica a l'agència encara sense definir.
L'objectiu és que l'Agència, que tindrà un període d'implementació de sis mesos, sigui "més útil, més eficient i més professional" en les activitats d'impuls i promoció del turisme a Catalunya. En aquest sentit, el conseller ha indicat que el pla d'accions de l'Agència Catalana de Turisme contempla la reducció en la participació en disset fires de turisme, però afegeix al seu programa l'assistència a vuit nous certàmens.
Així mateix, l'any 2008 ha estat declarat Any de Catalunya a Itàlia, durant el qual es realitzaran actuacions dirigides als intermediaris i als clients finals italians amb l'objectiu de potenciar aquest mercat de turisme. Actualment, Itàlia és el cinquè mercat emissor de turistes per a Catalunya, amb més d'1,3 milions de visitants durant 2006, amb un increment de la despesa del 15,1%, encara que el conseller ha lamentat que encara estiguin molt concentrats a la ciutat de Barcelona i a les zones de platja.
Huguet ha considerat que després de la "bona experiència" de promoció específica realitzada durant aquest any a Alemanya aprofitant la Fira del Llibre de Frankfurt -les visites d'alemanys a Catalunya han augmentat un 2,2% fins a l'estiu-, Itàlia és un mercat "amb molt petroli per extreure".
Així, Catalunya durà a terme diferents jornades de promoció al país transalpí, centrades en la gastronomia i l'oci, a més de la realització d'una Setmana de la Cultura Catalana a Roma i la participació en el Fòrum Gastronòmic de Venècia 2008.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.