Mascotes, negoci en expansió
Creixen les activitats empresarials dedicades a millorar l’existència dels membres de la família més consentits
Probablement qui no té una mascota a casa no donarà crèdit al creixement d’activitats econòmiques que està havent-hi al voltant dels que probablement són els membres més consentits de la família. Tot i la gran varietat d’animalons que conviuen a les llars, des dels més habituals fins als més exòtics, els negocis en expansió se centren bàsicament en gossos i gats, per aquest ordre.
La tendència a optar per una alimentació sana no afecta només els membres humans de les famílies. Ara també es vol que els animals mengin com cal. Aquesta preocupació creixent per la salut de les mascotes ha fet que l’acceleradora de marques de gran consum Chef Sam hagi llançat al mercat Family Love, la primera marca d’alimentació real food per a gossos i gats que es pot trobar als supermercats. Es tracta de menjar casolà, totalment natural i fresc, desenvolupat per veterinaris i elaborat per cuiners.
“Cada vegada més persones volen saber què mengen els seus animals i com alimentar-los de forma més equilibrada i completa, amb menjar de veritat, i nosaltres som els primers a portar aquesta alimentació autèntica per a gossos i gats al supermercat”, explica Adrià Galdeano, CEO de Family Love. Abans que acabi l’any, la companyia vol que els seus productes estiguin disponibles en més de cent punts de venda.
Entre els distribuïdors, Caprabo també ha impulsat la seva secció de mascotes, que durant el primer semestre d’enguany va anotar un creixement mitjà superior al 18% en vendes. “Tenim una oferta pròxima a cinc-centes referències destinades a la cura i l’alimentació de les mascotes, i en el nostre compromís per adaptar-nos a les necessitats i tendències de les llars, Caprabo ha posat en marxa enguany un pla de nova implantació i ampliació tant de l’espai que dedica a aquests productes als seus supermercats com a l’assortiment que oferim”, afirma Daniel Ledesma, director comercial de Caprabo.
Falten perruquers.
A l’Estat, hi ha 10.000 salons de perruqueria per a mascotes, amb un creixement del 30% anual des del 2020. I com als salons per a persones, en la majoria dels destinats als gossos hi ha llistes d’espera i es treballa amb cita prèvia. Vilassar de Dalt ofereix l’oportunitat de gaudir d’unes jornades d’estilisme caní el 25 i 26 de novembre, ja que la vila acollirà l’Artero Grooming Slam, el Campionat Internacional de Perruqueria Canina.
Dins el sector hoteler, les mascotes també entren amb força. Ja són moltes les cadenes que es defineixen com a pet friendly i animen els clients a gaudir de les vacances acompanyats del animalons. “Nadal inoblidable amb la teva mascota”, anunciava el mes passat la cadena Sercotel per a tots els seus establiments a l’Estat. Referint-se bàsicament als gossos, els ofereix “un deliciós snack i un llit dissenyat amb fusta sostenible, certificada pet vegan i equipada amb acabats antibacterians”, amb menjadora i abeuradora incloses.
Salut i innovació.
La innovació i la tecnologia també han irromput en el món de les mascotes. A l’Estat es comptabilitzen més de 140 empreses del sector, que ocupen 14.000 persones, segons dades de l’Observatori Pet Tech de Santévet, asseguradora de salut per a animals de companyia i organitzadora de la fira Mascoting, que va reunir més de 10.000 visitants a Barcelona, a principis de l’octubre passat. El comerç electrònic, l’alimentació i les solucions digitals per a l’animal són els àmbits que aglutinen més empreses en aquest sector, quart en atracció d’inversió, rere França, el Regne Unit i Alemanya.