Economia
Competència verda
Fabricants Porsche s'han vist obligats a desplegar una campanya d'imatge per no quedar com els "assassins climàtics"
El plat fort de la 62a Fira Internacional de l'Automòbil de Frankfurt és l'ecologisme aplicat al món del motor. La competència entre els principals fabricants mundials per controlar el mercat emergent dels compradors conscienciats contra el canvi climàtic és ferotge, i això és el que es podrà veure a Frankfurt fins al 23 de setembre. Això sí: els clients es guanyen amb estratègies de mercat i per aquest motiu el desenvolupament tecnològic s'aplica a poc a poc, tot i que es coneix de fa temps.
Allò en què els fabricants semblen estar d'acord és la postura d'oposició als plans de la UE pel que fa als objectius de reducció de les emissions de CO2: des del primer fins a l'últim consideren que reduir les emissions fins al 2012 als 120 grams per quilòmetre no és possible i demanen més temps a la política medi-ambiental europea. Ho van firmar els màxims responsables de Daimler, Renault-Nissan, Peugeot-Citroën, BMW i Fiat durant la roda de premsa conjunta que van oferir dimecres a la fira. "Calen entre sis i set anys abans de poder posar en pràctica la decisió política", va assegurar Sergio Marchionne, de Fiat.
Una de les imatges que els amfitrions volen evitar és la d'unes marques pròpies desplaçades per la competència asiàtica en la carrera ecològica. Fabricants com l'alemany Porsche s'han vist obligats a desplegar una campanya d'imatge per no quedar com els "assassins climàtics" i a repetir insistentment que són ells els pioners en la tecnologia híbrida i no pas els japonesos. "El consum de carburant per cavall de Porsche no supera el d'un vehicle compacte", va recordar el president de Porsche, Wendelin Wiedeking, que va prometre "aportacions importants" per reduir les emissions contaminants de cara al 2008. La marca va aprofitar la fira per presentar uns resultats espectaculars de 7.400 milions d'euros, un 3,4% més.
Allò en què els fabricants semblen estar d'acord és la postura d'oposició als plans de la UE pel que fa als objectius de reducció de les emissions de CO2: des del primer fins a l'últim consideren que reduir les emissions fins al 2012 als 120 grams per quilòmetre no és possible i demanen més temps a la política medi-ambiental europea. Ho van firmar els màxims responsables de Daimler, Renault-Nissan, Peugeot-Citroën, BMW i Fiat durant la roda de premsa conjunta que van oferir dimecres a la fira. "Calen entre sis i set anys abans de poder posar en pràctica la decisió política", va assegurar Sergio Marchionne, de Fiat.
Una de les imatges que els amfitrions volen evitar és la d'unes marques pròpies desplaçades per la competència asiàtica en la carrera ecològica. Fabricants com l'alemany Porsche s'han vist obligats a desplegar una campanya d'imatge per no quedar com els "assassins climàtics" i a repetir insistentment que són ells els pioners en la tecnologia híbrida i no pas els japonesos. "El consum de carburant per cavall de Porsche no supera el d'un vehicle compacte", va recordar el president de Porsche, Wendelin Wiedeking, que va prometre "aportacions importants" per reduir les emissions contaminants de cara al 2008. La marca va aprofitar la fira per presentar uns resultats espectaculars de 7.400 milions d'euros, un 3,4% més.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.