Economia

economia

Inicien l’avaluació ambiental de l’estació del TAV a l’aeroport

La proposta passa per allargar les vies de la instal·lació tècnica de la línia d’alta velocitat

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha començat l’avaluació ambiental per a l’estudi informatiu de l’estació del TAV que hi haurà a l’Aeroport de Girona - Costa Brava. Segons recull l’ACN, aquest procés es culminarà amb la tramitació de la declaració d’impacte ambiental i permetrà l’aprovació definitiva de l’estudi informatiu, un pas previ a dissenyar la nova infraestructura. L’expedient planteja que l’estació del TAV es faci en el terme municipal de Vilobí d’Onyar a través de la prolongació de les vies de la instal·lació tècnica que hi ha actualment en la via d’alta velocitat i que passa molt a prop de l’aeroport de Girona. A més, es construirà una passarel·la per a vianants que connectarà l’estació de trens amb la terminal aeroportuària.

Després de tancar el procés d’informació pública, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha iniciat l’avaluació ambiental de l’estació dl TAV que es projecta a l’aeroport de Girona. Es tracta d’una infraestructura que s’inclou dins del Pla Director de l’Aeroport de Girona - Costa Brava amb l’objectiu de connectar aquest aeroport i el de Barcelona amb un tren d’alta velocitat que tindrà un trajecte de 40 minuts. Això permetria guanyar en competitivitat entre les dues infraestructures aeroportuàries en un moment en què l’aeroport del Prat està arribant al límit de la capacitat operística i el de Girona està reactivant l’activitat.

Ara, el tràmit ambiental que inicia el Ministeri de Transports derivarà en la declaració d’impacte ambiental necessària per tancar l’estudi informatiu i avançar en el disseny de la nova estació. En aquest sentit, el projecte que planteja l’Estat espanyol és construir una estació del TAV en el terme municipal de Vilobí d’Onyar, a 600 metres de l’aeroport de Girona.

En concret, l’estudi planteja prolongar les vies de la instal·lació tècnica que hi ha actualment en el corredor d’alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa i la construcció d’un edifici en la situació més propera a l’aeroport. Es tracta de la segona alternativa que es presentava a informació pública que l’estudi informatiu publicat a finals de març ja preveia com a la “millor” opció. La connexió entre l’aeroport i l’estació de tren es farà amb una passarel·la per a vianants que uneix la terminal gironina amb el vestíbul de l’estació del TAV.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Energia

La DO Terra Alta exigeix frenar la “massificació eòlica” a la comarca

Batea
economia

Suspesa la cotització a de Grífols per una “discrepància comptable”

barcelona

El SOC incorpora la realitat virtual per ajudar a trobar feina i fa la prova pilot a Salt

SALT
EUROPA

El PIB torna a créixer un 0,3% a l’eurozona i a la UE en el segon trimestre

BARCELONA

Només la meitat de passatgers podran desembarcar dels creuers que venen de Roses

CADAQUÉS
economia

La inflació es modera al juliol i se situa en el 2,8%

barcelona
ECONOMIA

Un 40% de la superfície dels polígons de l’àrea de Barcelona està desocupada

Barcelona
Economia

Reus posa més autobusos per arribar als polígons

Reus
economia

CriteriaCaixa aconsegueix un préstec de 1.650 milions per les noves inversions

BARCELONA