Economia

economia

El sector del vi es troba a Montjuïc amb un ull pendent de la sequera

Els cellers miren de fer negoci mentre pateixen pel futur de la vinya

La Barcelona Wine Week (BWW) ha engegat avui una nova edició, la quarta, reunint 952 cellers i 73 denominacions d’origen de tot l’Estat que volen donar a conèixer i exportar els seus productes al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. Els vins catalans tenen una molt bona representació, amb 299 cellers, un 10% més que l’edició anterior, corresponents a onze denominacions d’origen catalanes.

Un tema de conversa inevitable entre els professionals del sector ha estat la sequera. La consellera delegada de Juve & Camps, Meritxell Juvé, apuntava en declaracions a l’ACN que la manca d’aigua és “el gran problema” que han d’afrontar els viticultors. En el seu cas, assegura que l’anyada actual baixarà fins a la meitat respecte de l’any passat per la manca d’aigua, de manera que representarà només un 25% en comparació amb les xifres del 2021.

“S’han de trobar solucions perquè el conreu de la vinya pugui continuar subsistint”, ha remarcat Juvé. En la mateixa línia, Josep Lluís Llabrés, del celler Can Majoral de Mallorca, ha assegurat que, si continua sense ploure, la producció també baixarà i fins i tot hi ha risc de perdre vinyes. “De moment estan suportant bastant bé aquest estrès hídric, però si no plou en un mes o dos, algunes començaran a morir”, ha alertat.

Zona de referència

El ministre d’Agricultura, Luis Planas, ha recordat en la inauguració de la BWW que l’Estat espanyol és el tercer amb més producció de vi a escala internacional i el segon en volum d’exportacions. De fet, les més de 928.000 hectàrees de vinyes representen un 13% del total mundial.

De la seva banda, el president de la Barcelona Wine Week, Javier Pagés, remarca que l’edició d’enguany consolida l’esforç de totes les edicions prèvies. “Podem dir que s’està complint l’objectiu inicial, que era crear una fira del vi de qualitat per tenir projecció a nivell internacional”, hi ha afegit.

A banda de públic local, aquest any entre els visitants destaca la presència de directius de grans cadenes de supermercats dels Estats Units, Alemanya, Canadà, Països Baixos, el Regne Unit i la Xina, mercats estratègics per a l’exportació de vins. L’organització calcula que durant l’esdeveniment se celebraran més d’11.400 reunions de negocis entre compradors i empreses expositores.

La BWW es presenta fonamentalment com un gran fòrum de negoci i per fer contactes, preveu registrar més de 20.000 assistents, entre ells uns 1.650 compradors, un miler dels quals són nacionals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia