Economia
Seat anuncia un ERO de dos dies que afecta 8.806 treballadors per la vaga
Seat ha comunicat als sindicats que aquest dijous mateix presentarà un expedient de regulació d'ocupació (ERO) de dos dies de durada -9 i 10 de juny- que afectarà 8.806 treballadors i que es deu a la paralització de la producció amb motiu de la vaga de transportistes.
La direcció de la filial de Volkswagen ha informat d'aquesta decisió als sindicats en una reunió del comitè intercentres convocada amb caràcter d'urgència, segons ha informat el president del comitè d'empresa, Matías Carnero (UGT).
Justificació
Seat ha justificat aquest ERO temporal pels dies d'inactivitat a les plantes de Martorell, Zona Franca de Barcelona i el Prat de Llobregat (Baix Llobregat) i per causes de força major.
L'ERO es presentarà en principi per al 9 i 10 de juny, però podria incloure finalment més dies, en funció de l'impacte final que tingui la vaga de transportistes i de la durada d'aquesta vaga.
Carnero s'ha mostrat crític amb aquesta situació, ja que considera que la plantilla de Seat no ha de pagar "els plats trencats" d'una vaga convocada per un altre sector, com és el cas dels transportistes.
Ha responsabilitzat de part de la situació creada el sistema instaurat en l'automoció de subministrament en temps real (just in time en la seva terminologia anglosaxona) per estalviar costos.
Els sindicats denuncien l'abús d'EROs
CCOO ha denunciat l'"abús" en la presentació d'expedients de regulació d'ocupació (ERO) temporals per part d'empreses afectades per la vaga de transportistes i "sota les consignes de la patronal".
En un comunicat, aquest sindicat subratlla que les empreses "no poden considerar com a causa de força major per presentar un ERO temporal la situació generada per la vaga dels transportistes", ja que aquesta figura correspon a situacions com catàstrofes naturals, per exemple inundacions o incendis, però en cap cas a esdeveniments derivats del funcionament propi del mercat.
La direcció de la filial de Volkswagen ha informat d'aquesta decisió als sindicats en una reunió del comitè intercentres convocada amb caràcter d'urgència, segons ha informat el president del comitè d'empresa, Matías Carnero (UGT).
Justificació
Seat ha justificat aquest ERO temporal pels dies d'inactivitat a les plantes de Martorell, Zona Franca de Barcelona i el Prat de Llobregat (Baix Llobregat) i per causes de força major.
L'ERO es presentarà en principi per al 9 i 10 de juny, però podria incloure finalment més dies, en funció de l'impacte final que tingui la vaga de transportistes i de la durada d'aquesta vaga.
Carnero s'ha mostrat crític amb aquesta situació, ja que considera que la plantilla de Seat no ha de pagar "els plats trencats" d'una vaga convocada per un altre sector, com és el cas dels transportistes.
Ha responsabilitzat de part de la situació creada el sistema instaurat en l'automoció de subministrament en temps real (just in time en la seva terminologia anglosaxona) per estalviar costos.
Els sindicats denuncien l'abús d'EROs
CCOO ha denunciat l'"abús" en la presentació d'expedients de regulació d'ocupació (ERO) temporals per part d'empreses afectades per la vaga de transportistes i "sota les consignes de la patronal".
En un comunicat, aquest sindicat subratlla que les empreses "no poden considerar com a causa de força major per presentar un ERO temporal la situació generada per la vaga dels transportistes", ja que aquesta figura correspon a situacions com catàstrofes naturals, per exemple inundacions o incendis, però en cap cas a esdeveniments derivats del funcionament propi del mercat.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.