La carrossera Indcar d’Arbúcies creix un 40% durant el 2023
Ha tancat l’exercici facturant 45 milions d’euros
La companyia ha fabricat 453 minibusos i nou de cada deu s’han exportat a països com Itàlia, França, Suècia i Bèlgica
La carrossera Indcar d’Arbúcies, especialitzada a fabricar minibusos, ha crescut un 40% durant el 2023 i ha tancat l’exercici facturant uns 45 milions d’euros. Segons subratlla la companyia i recull l’Acn, aquest increment de vendes es deu, per una banda, a la recuperació del sector i, per l’altra, a l’aposta que fa Indcar per internacionalitzar-se.
De fet, dels 453 minibusos que va fabricar l’any passat -tant a Arbúcies com a la planta de Romania- pràcticament tots s’han venut a l’exterior (a països com Itàlia, França, Suècia i Bèlgica). El CEO d’Indcar, Gaël Queralt, destaca que en paral·lel a la represa dels viatges després de la covid-19, la companyia també ha sabut “consolidar la posició” al segment de minibusos “escolars i urbans”.
Fundada fa més d’un segle (en concret, el 1888) la companyia carrossera Indcar s’ha consolidat com a líder europeu del sector dels minibusos. Compta amb dues plantes de producció, una fàbrica a Arbúcies -on hi té la seu- i una altra a Romania, a més de filials comercials a Itàlia i a França. La seva plantilla supera els 280 treballadors.
La companyia gironina ha tancat el 2023 assolint un creixement de fins al 40% de les vendes i fregant els 45 MEUR de facturació. Al llarg de l’any passat Indcar va fabricar 453 minibusos des de les seves plantes, “una fita assolida gràcies a la recuperació del mercat turístic i la consolidació de la nostra posició al segment urbà i escolar”, destaca el CEO de la carrossera.
En paral·lel, Indcar també ha intensificat la seva presència en mercats exteriors. De fet, durant aquest últim any, el 89% del què ha facturat la companyia correspon a vendes fetes a l’estranger. Sobretot, a països com Itàlia, França, Suècia i Bèlgica (que encapçalen el rànquing).
De la gamma de minibusos que fabrica Indcar, el model amb més vendes ha estat el MOBI, que ha representat el 76% de tota la producció de la carrossera. És un minibús urbà, d’entre 30 i 40 places, pensat tant per al transport públic com per a trajectes escolars. A aquest el segueix el model WING -més específic per al turisme- que Indcar vol potenciar aquest 2024 (i que ja preveu fer-ne créixer les vendes).