Economia

ECONOMIA

El turisme de negocis i convencions, en el punt de mira del Maresme

El Consorci de Promoció Turística presenta el producte Maresme Events Convention Bureau

Busca la complicitat de les empreses del sector per generar un pla d’accions amb els municipis

Ja fa molt de temps que el Maresme busca nous nínxols de mercat en un sector turístic cada cop més segmentat. Les possibilitat d’un territori tan acostumat a rebre visitants sembla que no s’esgoten i que encara hi ha possibilitats per créixer. El Consorci de Promoció Turística del Maresme, vinculat al Consell Comarcal, ha presentat avui a Santa Susanna el club de producte Maresme Events Convention Bureau davant empreses i els tècnics de turisme dels diferents Ajuntaments. L’objectiu? Crear sinergies quan es tracta de posicionar-se en el sector MICE, acrònim en anglès de reunions, incentius, conferències i exposicions. És a dir, tota aquella gent que es desplaça per motius de feina i que presenta la desestacionalització com a principal avantatge davant el turisme tradicional d’estiu. “La proximitat a Barcelona i la necessitat de descongestionar-la; i veure llocs singulars i únics, que el Maresme els té. També per arribar a un altre tipus de públic des del Maresme, transformar aquest públic més vacacional en temes de turisme de negocis durant tot l’any. I també pel nivell de despesa, aquest increment que porta el turisme de negocis que és un element clau en el turisme del Maresme”, ha destacat l’expert en màrqueting turístic, consultor i formador Jaume Marín durant l’acte.

El web de Maresme Events aglutina les fitxes d’empreses i allotjaments que disposen de sales, serveis i activitats en el territori i rep centenars de peticions a l’any. També disposa de formularis concrets per cadascun dels negocis, a través dels quals els clients poden contactar-hi; des d’inicis de gener i fins a finals del mes de maig s’han registrat 227 peticions als formularis i 58 al correu de Maresme Events, doblant les de l’any passat. “L’oferta que té el Maresme en turisme de reunions és molt àmplia: tenim des de cellers a gran sales, espais que estan davant de la platja, espais a dins del bosc per poder fer-hi activitats, etc., per tant, és una oportunitat molt gran per totes les empreses que estan pensant en fer esdeveniments comptar amb la nostra amb la nostra comarca”, defensa la presidenta del Consorci, Carme Ponsa.

Les empreses que formin part del club de producte es beneficiaran de la visibilitat dins l’oferta MICE a la destinació Maresme i d’estar sota el paraigua de la marca Maresme Events, a més de participar en accions del Barcelona Convention Bureau i del Catalunya Convention Bureau, al qual el Consorci de Turisme s’hi va adherir l’any 2023. També podran gaudir del suport a la comercialització, de les eines d’intel·ligència de mercat i de les possibilitats de formació i competitivitat que ofereix el Consorci.

El mateix Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme participa durant l’any en diferents fires i salons especialitzades en el segment MICE, on hi promociona l’oferta de la comarca. Entre elles, el MIS Madrid, el Barcelona Event Day, el Meet Catalunya i IBTM.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia