Economia

economia

S’obre l’ampliació del Gran Jonquera amb la previsió de créixer un 30% en visitants

El Gran Jonquera ha obert aquest dijous les portes de l’ampliació del centre, que creix en un 77% en espai comercial i incorpora noves marques més enllà de l’outlet, amb la previsió d’incrementar entre un 30 i un 40% els sis milions de visitants que anualment passen per les actuals instal·lacions. L’administrador del Grup Escudero, Antoni Escudero, ha explicat en declaracions a l’agència ACN que han estrenat l’ampliació amb un 75% de les botigues obertes, tot i que estan totes ocupades i no queda cap establiment lliure. En total, calculen que generaran uns 250 llocs de treball, que se sumen als 550 que actualment hi ha treballant a la primera fase del l’outlet. Pel que fa al perfil de clients, Escudero admet que seran eminentment francesos però espera que les xifres s’equilibrin amb l’ampliació, que incorpora marques full price com Zara.

Més enllà de l’‘outlet’

El Gran Jonquera va obrir el maig del 2013 centrat en marques dedicades pràcticament en exclusiva a l’outlet i ara, onze anys després, incorpora gràcies a l’ampliació la presència de primeres marques full price. Entre elles, Zara, Mango, Adidas, Toni Pons, Bershka, Stradivarius, JD i Julia Young.

Les instal·lacions, a més, han ampliat l’actual Lefties –un dels establiments més concorreguts del centre comercial-– amb una superfície de fins a 5.0000 metres quadrats.

A nivell de restauració, a l’edifici actual i al costat del Buffet Lliure s’hi obrirà un establiment de la cadena Enjoy It.

L’ampliació, que ha comportat quatre anys d’obres, suposa un augment del 77% de les instal·lacions comercials, ja que es passa de 33.000 m² a 58.300 m² (l’ampliació en té 25.300) i gairebé quadriplicar l’espai de pàrquing, que passa de 19.000 m² a 71.500 m² (52.500 nous), amb més de 3.000 places interiors i exteriors per a vehicles.

Alt volum de visitants

Escudero, que no ha volgut precisar la inversió –“entre un i 100 milions d’euros”–, s’ha mostrat aquest matí molt satisfet amb el resultat i ha destacat que el fet que ja el primer dia estigués ple de visitant augura un futur prometedor. “Com a mínim esperem entre un 30 i un 40% més perquè la primera part ja estava molt atomitzada i ara estarà més esponjada i serà més agradable comprar-hi”, ha precisat. Sobre la possibilitat d’una futura nova ampliació, Escudero no ho ha descartat però ha dit que ara es prendre “un parell d’anys de reflexió”.

Tot i que les instal·lacions han obert portes a les nou del matí, la inauguració oficial s’ha fet a les dotze del migdia amb presència prop d’un miler de convidats. Entre ells, l’expresident del Congrés, José Bono -que ja hi va ser a la primera fase-, la directora general de Comerç, Marta Angerri, el president de la Diputació, Miquel Noguer, el siubdelegat del govern espanyol a Girona, Pere Perramon. També hi ha assistit altres personalitats com el president del Barça, Joan Laporta, i membre de la junta directiva de l’equip.

Polèmica amb Figueres

Pel que fa a la polèmica generada a Figueres per la marxa de Zara de la ciutat, Escudero ha afirmat que no vol “entrar-hi” i es limita a dir que són “models diferents” . “Figueres ha sigut una ciutat molt potent, però com totes les ciutats, els centres històrics ha anat a menys, per la pròpia idiosincràsia de la gent”, hi ha afegit. “El centre comercial ha funcionat i ara altres marques que han vist que funciona hi ha volgut venir”, ha conclòs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.