economia
La gastronomia centra la nova campanya de promoció turística de l’Empordà
La gastronomia serà l’eix de la nova campanya de promoció conjunta de l’Empordà que duran a terme aquesta tardor els Consells Comarcals de l’Alt i el Baix Empordà i Empordà Turisme. Coincidint amb el fet que l’any que ve Catalunya serà la regió mundial de la gastronomia, la campanya Tasta l’Empordà. Essència de la gastronomia catalana tindrà com objectiu “promocionar la potent oferta gastronòmica de l’Empordà, així com la importància que la gastronomia empordanesa ha tingut en la cuina catalana”, segons han informat els seus impulsors.
Desestacionalització
Tot i que aquesta és la quarta vegada que els Consells Comarcals de l’Alt i el Baix Empordà i Empordà Turisme uneixen esforços per a promocionar l’Empordà com una única marca, és el primer cop que no ho han fet abans de la temporada d’estiu sinó que la campanya d’enguany es realitzarà en plena tardor, durant els mesos d’octubre i novembre. L’objectiu és reforçar la promoció de l’Empordà durant aquests mesos per afavorir la desestacionalització turística. “Creiem que és estratègic apostar per la desestacionalització i per tant, plantegem que les campanyes de promoció tinguin més pes en la tardor i la primavera. I aquesta és la primera”, ha destacat Pel vicepresident i conseller de Turisme de l’Alt Empordà, Pere Casellas.
Per la seva banda, el vicepresident segon i conseller de Turisme del Baix Empordà, Raimon Trujillo, assenyala que “l’aposta per promocionar la gastronomia coincidint amb el fet que Catalunya al 2025 sigui la regió mundial de la gastronomia, neix dels propis ajuntaments i del sector‘, cosa que considera “un encert”.
Pel president d’Empordà Turisme, Xavier Camps, “a través de la gastronomia es pot descobrir l’entorn natural, els camins de ronda, l’enoturisme, etcètera; és una apostar per una promoció molt coherent amb el que és l’Empordà”.
Elements clau
La campanya, que té el suport de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Girona Costa Brava, se centrarà en explicar per què l’Empordà és un referent en la gastronomia catalana i quins són els elements que la fan una regió clau des d’un punt de vista culinari: “Elements com la tradició del mar i muntanya, la marca de garantia de certs productes empordanesos, les jornades gastronòmiques, les denominacions d’origen del vi i l’oli, els restaurants amb estrella, els cuiners reconeguts, l’escoles d’hostaleria i les aules gastronòmiques, i els col·lectius gastronòmics.”