Economia

La Caixa llança el banc per internet Self Bank per captar nous clients

La banca per internet és un camp de batalla on estan en joc 3 milions de clients i 25.000 milions d'euros en dipòsits i La Caixa, que ara ja és líder de banca online, es llança a disputar aquest client que és exclusiu de la xarxa. En col·laboració amb el soci francès Société Générale, La Caixa llança ara el banc per internet Self Bank per captar nous clients només internautes però que, alhora, valorin l'avantatge de tenir accés a la xarxa de 8.100 caixers automàtics que l'entitat té repartida arreu de l'Estat.

La nova marca Self Bank neix amb una inversió de 83 milions d'euros, aportats per La Caixa i Société Générale, que tenen el 49% i el 51% de la nova entitat, respectivament. Des del passat 5 de febrer està sota la supervisió del Banc d'Espanya i parteix amb els 24.000 comptes que tenia l'antic Self Trade Bank, fins ara la sucursal espanyola de Boursorama i limitada a serveis de broker online.

El director general de La Caixa, Joan Maria Nin, va subratllar en la presentació ahir a Madrid el repte de crear un banc enmig de la crisi i per competir en un mercat ja superpoblat de rivals com ING Direct, Openbank (Santander), Uno-e (BBVA), Popular-e i ibanesto. "El món no s'ha aturat i és un bon moment per llançar-lo perquè és un projecte a llarg termini", va defensar Nin en un mercat on tot són veus d'alarma que animen les fusions i les reduccions de costos.

La diferència és que el nou protagonista Self Bank tindrà presència física a cost zero gràcies a la xarxa de 8.100 caixers de La Caixa, que són la palanca en què Nin confia per captar clients nous. L'altre esquer serà una agressiva oferta de dipòsits i d'altres productes d'estalvi, que són el distintiu d'una banca per internet que es beneficia de costos més baixos que la banca tradicional.

Supermercat financer
Self Bank estarà dirigit per Andrea Gardella, un executiu forjat a Société Générale durant els últims 14 anys. Segons Gardella, serà un "banc per a tothom" que no exigirà ni un mínim d'ingressos. "Té la filosofia d'un supermercat financer, que oferirà des de targetes de dèbit i de crèdit fins a préstecs hipotecaris o fons d'inversió", detalla el director general adjunt de La Caixa, Antoni Massanell. També oferirà serveis de broker, com la innovadora opció de llogar les accions.

Pel que fa a La Caixa, Nin va descartar qualsevol fusió o compra el 2009 i va avançar que la inversió en crèdit va créixer al gener.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Les exportacions creixen un 6,1% al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre però el balanç segueix negatiu

Tarragona

Les exportacions gironines s’alenteixen al maig marcades pel descens de l’11% de les químiques

GIRONA
economia

Les exportacions creixen un 2,2% i superen els 9.200 milions al maig

barcelona
TURISME

Els creuers amb Barcelona com a base baten rècords i ja són un 83% dels que arriben

Barcelona
ECONOMIA

100 milions d’euros en set anys per millorar l’ocupació juvenil a Barcelona

Barcelona
ECONOMIA

Confirmats 25 focus més de llengua blava i s’arriba a un total de 71

Barcelona
societat

Inaugurat el centre d’interpretació de la fruita de Catalunya

Lleida
Economia

Apartur recorrerà a la UE contra l’eliminació de llicències de pisos turístics a Barcelona

Barcelona
Economia

Barcelona pujarà al màxim el recàrrec de la taxa turística, fins a 4 euros per nit

Barcelona