Economia
Seat garanteix a curt termini la continuïtat dels 63.000 llocs de feina que genera
La companyia vol rellançar la marca amb una nova estratègia i apostant pel Mediterrani occidental
El president de Seat, James Muir, ha assegurat aquest diumenge que la companyia automobilística es rellançarà al mercat amb una nova estratègia de marca, i que apostarà per incrementar la seva quota de mercat a l'Estat espanyol i al nord d'Àfrica, Portugal i França.
En una conversa amb periodistes a Alger, on aquesta nit Seat es presentarà davant del mercat algerià, Muir ha garantit a curt termini la continuïtat dels 63.000 llocs de feina directes i indirectes que genera l'automobilística a Catalunya.
Per garantir aquests llocs de feina més a llarg termini, són necessaris canvis, ha explicat Muir, que passen per recuperar el lideratge al mercat espanyol i guanyar quota de mercat a la Mediterrània occidental. Aconseguir els dos objectius implicaria que la planta de Seat de Martorell arribés al cent per cent de la seva capacitat de producció, fet que garantiria els 13.500 llocs de feina directes i els 50.000 indirectes que genera aquesta factoria.
Actualment, a Martorell es produeixen 350.000 cotxes a l'any, quan té capacitat per fer-ne mig milió, xifra a la qual Muir es planteja arribar-hi aviat, però sense concretar una data.
Allò que sí que vol garantir, a cinc anys vista, és el compliment dels objectius que es marca: el lideratge al mercat espanyol –que equival, segons el parer de Muir, a tenir una quota de mercat tres punts superior a la de la marca que tinguin el segon lloc en el rànquing– i incrementar els seu volum de negoci als països limítrofs amb l'Estat espanyol i al nord d'Àfrica.
Precisament, al Magrib és on Seat posarà bona part de les seves esperances, tot i que, com ha subratllat Muir, és un mercat complicat perquè, a diferència d'Europa, no hi ha un mercat comú entre el Marroc, Líbia, Egipte, Algèria i Tunísia, estats que fins i tot estan enfrontats.
Actualment, la presència de Seat al nord d'Àfrica és testimonial, amb un percentatge per sota del 2% al Marroc i del 0,7% a Algèria. Precisament, a Algèria, Muir ha confiat a arribar a un 3% "a mig termini".
Una altra de les noves apostes de Seat passa per Portugal, on és la novena marca més venuda, i té el sis per cent del mercat.
Muir ha exposat el seu compromís personal per arribar a aquests objectius. Així, ha indicat que per primera vegada no té un contracte amb el grup Volskwagen, sinó amb Seat. "Jo estic en aquest vaixell i, si s'enfonsa, jo ho faré amb ell", ha afegit .
També ha assenyalat la necessitat que Seat aconsegueixi reposicionar-se en el mercat espanyol. Per aquesta raó, Muir –president de la companyia des de principi de setembre– prepara una nova estratègia de comunicació. L'objectiu és que la companyia no sigui percebuda com el segell espanyol de tecnologia alemanya, sinó com una marca "totalment catalana i espanyola".
A diferència del que passa a Itàlia, França i Alemanya, a l'Estat espanyol l'única marca "pensada i feta" en el seu territori no és líder de vendes. A Itàlia, Fiat té el 30% del mercat, a França les marques franceses assoleixen el 60%, i a Alemanya Volkswagen se situa al 20%, mentre que Seat a l'Estat espanyol només té del 9% del mercat i no és líder.
Muir ha proclamat que els cotxes fets a l'Estat espanyol amb més qualitat són precisament els de Seat, però que els consumidors no en tenen aquesta percepció, cosa que ha atribuït a una mala estratègia de màrqueting durant els últims anys. "Seat és percebuda com una institució i no com una marca", ha diagnosticat Muir, que ha assegurat que la companyia treballarà per aconseguir que els consumidors se sentin orgullosos de la companyia.
En una conversa amb periodistes a Alger, on aquesta nit Seat es presentarà davant del mercat algerià, Muir ha garantit a curt termini la continuïtat dels 63.000 llocs de feina directes i indirectes que genera l'automobilística a Catalunya.
Per garantir aquests llocs de feina més a llarg termini, són necessaris canvis, ha explicat Muir, que passen per recuperar el lideratge al mercat espanyol i guanyar quota de mercat a la Mediterrània occidental. Aconseguir els dos objectius implicaria que la planta de Seat de Martorell arribés al cent per cent de la seva capacitat de producció, fet que garantiria els 13.500 llocs de feina directes i els 50.000 indirectes que genera aquesta factoria.
Actualment, a Martorell es produeixen 350.000 cotxes a l'any, quan té capacitat per fer-ne mig milió, xifra a la qual Muir es planteja arribar-hi aviat, però sense concretar una data.
Allò que sí que vol garantir, a cinc anys vista, és el compliment dels objectius que es marca: el lideratge al mercat espanyol –que equival, segons el parer de Muir, a tenir una quota de mercat tres punts superior a la de la marca que tinguin el segon lloc en el rànquing– i incrementar els seu volum de negoci als països limítrofs amb l'Estat espanyol i al nord d'Àfrica.
Precisament, al Magrib és on Seat posarà bona part de les seves esperances, tot i que, com ha subratllat Muir, és un mercat complicat perquè, a diferència d'Europa, no hi ha un mercat comú entre el Marroc, Líbia, Egipte, Algèria i Tunísia, estats que fins i tot estan enfrontats.
Actualment, la presència de Seat al nord d'Àfrica és testimonial, amb un percentatge per sota del 2% al Marroc i del 0,7% a Algèria. Precisament, a Algèria, Muir ha confiat a arribar a un 3% "a mig termini".
Una altra de les noves apostes de Seat passa per Portugal, on és la novena marca més venuda, i té el sis per cent del mercat.
Muir ha exposat el seu compromís personal per arribar a aquests objectius. Així, ha indicat que per primera vegada no té un contracte amb el grup Volskwagen, sinó amb Seat. "Jo estic en aquest vaixell i, si s'enfonsa, jo ho faré amb ell", ha afegit .
També ha assenyalat la necessitat que Seat aconsegueixi reposicionar-se en el mercat espanyol. Per aquesta raó, Muir –president de la companyia des de principi de setembre– prepara una nova estratègia de comunicació. L'objectiu és que la companyia no sigui percebuda com el segell espanyol de tecnologia alemanya, sinó com una marca "totalment catalana i espanyola".
A diferència del que passa a Itàlia, França i Alemanya, a l'Estat espanyol l'única marca "pensada i feta" en el seu territori no és líder de vendes. A Itàlia, Fiat té el 30% del mercat, a França les marques franceses assoleixen el 60%, i a Alemanya Volkswagen se situa al 20%, mentre que Seat a l'Estat espanyol només té del 9% del mercat i no és líder.
Muir ha proclamat que els cotxes fets a l'Estat espanyol amb més qualitat són precisament els de Seat, però que els consumidors no en tenen aquesta percepció, cosa que ha atribuït a una mala estratègia de màrqueting durant els últims anys. "Seat és percebuda com una institució i no com una marca", ha diagnosticat Muir, que ha assegurat que la companyia treballarà per aconseguir que els consumidors se sentin orgullosos de la companyia.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.