Economia

Els concessionaris exigeixen reduir la burocràcia dels ajuts

A diferència del Prever, els actuals plans d’incentius mouen molta paperassa. Els venedors no saben com comprovar que el cotxe desballestat és més contaminant que el que es compra

Com no podia ser d’altra manera, els concessionaris catalans estan satisfets amb les ajudes anunciades per la Generalitat, però demanen ara que es redueixi al màxim la burocràcia de les subvencions. Com explica Miquel Donnay, president del Gremi de Venedors de Vehicles a Motor, l’anterior ajuda directa, la del Prever, era molt ràpida i senzilla perquè era un descompte de l’impost de matriculació però els actuals plans, tant l’Autocat com el 2000E, mouen molta paperassa.

Dimarts a la tarda, poques hores després que la Generalitat presentés el seu pla propi d’ajudes, els venedors van parlar per telèfon amb el secretari d’Indústria i Empresa, Antoni Soy, per traslladar-li els dubtes i demandes que fan referència al programa d’incentius català. D’aquí a dues setmanes hi ha prevista la primera reunió amb el conseller Josep Huguet, però abans els concessionaris rebran el reglament intern, que el govern enllestirà en pocs dies.

Serà llavors quan els concessionaris sabran si el govern recull les seves propostes per reduir la burocràcia. “Per ser beneficiari de l’Autocat s’ha d’estar al dia del pagament a la Seguretat Social i a Hisenda, i demanem que no faci falta comprovar-ho en el cas dels particulars”, explica Donnay. Els venedors també volen que la Generalitat aclareixi com sabran que el cotxe que es desballesta és més contaminant que el que es compra, un dels requisits que ha afegit el govern. Les fitxes tècniques dels cotxes vells no inclouen les emissions perquè encara no hi havia tanta consciència ecològica.

Una solució seria fer tests als cotxes, però seria un tràmit més i algú se n’hauria de fer càrrec. El sector proposa una solució ràpida: fixar-se en la normativa europea d’emissions, la normativa Euro. Recull les diferents directives europees que estableixen els límits d’emissions per als diferents tipus de vehicle, però el sector insisteix que no hi ha cap documentació precisa i recorda que en tot cas s’ha avançat molt i sempre serà més ecològic un vehicle actual que un de fa deu anys.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.