Economia
Movistar rep una sanció de 43.500 euros per publicitat enganyosa i clàusules abusives
A més, com a sanció accessòria, l'operadora ha de publicitar aquesta multa
L'Agència Catalana del Consum (ACC) ha imposat una multa de 43.500 € a l'empresa Telefónica Móviles España, SA (Movistar) per vulnerar els drets dels consumidors.
La multa a l'operadora de telefonia s'ha imposat per fer publicitat enganyosa i incloure en els contractes clàusules abusives o lesives per als consumidors.
A més, com a sanció accessòria, la companyia ha de publicitar aquesta multa. Amb aquesta mesura, l'ACC vol garantir millor els drets dels consumidors i evitar que aquestes pràctiques es tornin a repetir.
El director de l'ACC, Jordi Anguera, apunta que la publicitat de les sancions "és un molt bon instrument per corregir el comportament incorrecte de les empreses i evitar que aquestes pràctiques es tornin a repetir".
La multa s'ha imposat per dues infraccions en matèria de consum. La primera és per publicitat enganyosa, ja que en moltes ocasions la informació que es dóna al consumidor és insuficient o poc clara.
Alguns dels casos que s'apunten en l'expedient sancionador estan relacionats amb la informació dels preus ofertats (la companyia no inclou els impostos ni el cost d'establiment de trucada, fet que provoca un augment del preu que es paga finalment); amb la indefinició de les ofertes (per exemple, no s'indica el nombre d'unitats de terminals disponibles per a la promoció); i amb la falta de concordança entre el que es publicita en les ofertes i el que realment rep el consumidor. Per aquesta infracció, l'ACC ha sancionat Movistar amb 27.000 euros.
La segona infracció, per import de 16.500 euros, s'ha imposat per incloure en el contracte clàusules abusives per als consumidors.
En aquest cas, les infraccions estan relacionades amb la possibilitat que l'empresa cedeixi la titularitat del servei sense consentiment exprés del consumidor; modificacions contractuals imposades per l'empresa i comunicades als clients a través de la pàgina web i no a través de comunicació personal; i amb la possibilitat que la companyia pugui avançar el moment del cobrament sense indicar clarament en quines condicions ho pot fer.
Cal apuntar que l'obertura d'aquest expedient sancionador va estar motivada per una dotzena de denúncies de consumidors que van ser trameses a l'ACC.
La sanció va ser imposada el 2007 i no s'ha pogut fer pública fins que la justícia no ha resolt els recursos presentats per l'empresa.
La telefonia és un dels sectors, juntament amb el transport aeri, que més conflictes de consum generen. El nombre de reclamacions de consumidors ha crescut considerablement, fins a assolir un 30% de les reclamacions que rep l'ACC anualment, tot i que també és el que té l'índex de resolució de reclamacions més alt, gràcies als arbitratges de consum. Així, durant el 2009 a Catalunya, més d'un 75% dels arbitratges van ser sobre telefonia i internet.
La multa a l'operadora de telefonia s'ha imposat per fer publicitat enganyosa i incloure en els contractes clàusules abusives o lesives per als consumidors.
A més, com a sanció accessòria, la companyia ha de publicitar aquesta multa. Amb aquesta mesura, l'ACC vol garantir millor els drets dels consumidors i evitar que aquestes pràctiques es tornin a repetir.
El director de l'ACC, Jordi Anguera, apunta que la publicitat de les sancions "és un molt bon instrument per corregir el comportament incorrecte de les empreses i evitar que aquestes pràctiques es tornin a repetir".
La multa s'ha imposat per dues infraccions en matèria de consum. La primera és per publicitat enganyosa, ja que en moltes ocasions la informació que es dóna al consumidor és insuficient o poc clara.
Alguns dels casos que s'apunten en l'expedient sancionador estan relacionats amb la informació dels preus ofertats (la companyia no inclou els impostos ni el cost d'establiment de trucada, fet que provoca un augment del preu que es paga finalment); amb la indefinició de les ofertes (per exemple, no s'indica el nombre d'unitats de terminals disponibles per a la promoció); i amb la falta de concordança entre el que es publicita en les ofertes i el que realment rep el consumidor. Per aquesta infracció, l'ACC ha sancionat Movistar amb 27.000 euros.
La segona infracció, per import de 16.500 euros, s'ha imposat per incloure en el contracte clàusules abusives per als consumidors.
En aquest cas, les infraccions estan relacionades amb la possibilitat que l'empresa cedeixi la titularitat del servei sense consentiment exprés del consumidor; modificacions contractuals imposades per l'empresa i comunicades als clients a través de la pàgina web i no a través de comunicació personal; i amb la possibilitat que la companyia pugui avançar el moment del cobrament sense indicar clarament en quines condicions ho pot fer.
Cal apuntar que l'obertura d'aquest expedient sancionador va estar motivada per una dotzena de denúncies de consumidors que van ser trameses a l'ACC.
La sanció va ser imposada el 2007 i no s'ha pogut fer pública fins que la justícia no ha resolt els recursos presentats per l'empresa.
La telefonia és un dels sectors, juntament amb el transport aeri, que més conflictes de consum generen. El nombre de reclamacions de consumidors ha crescut considerablement, fins a assolir un 30% de les reclamacions que rep l'ACC anualment, tot i que també és el que té l'índex de resolució de reclamacions més alt, gràcies als arbitratges de consum. Així, durant el 2009 a Catalunya, més d'un 75% dels arbitratges van ser sobre telefonia i internet.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.