Economia
El govern ultima un pla propi d’ajudes a la compra de cotxes
La subvenció beneficiarà una gamma més àmplia d’automòbils per recaptar més diners amb l’impost de matriculació
Catalunya tindrà un pla propi d’ajudes a la compra de cotxes que també beneficiarà les motos i, possiblement, les furgonetes. Després de fer números, el govern ha trobat la fórmula per recuperar bona part de la despesa i aconseguir així que el programa d’incentius tingui “un impacte fiscal mínim”. Ho va anunciar ahir a Girona Josep Huguet, conseller d’Innovació, Universitats i Empresa. Huguet estava en contra d’implantar el sistema d’ajudes tal com està plantejat pel govern central, però la indústria del motor se li havia posat en contra, així que ha optat per una via intermèdia.
“El nostre pla serà adequat a les nostres necessitats i possibilitats”, va dir ahir abans de reunir-se amb representants d’Economia i Presidència per perfilar els serrells del pla. Els detalls es faran públics dilluns, però ahir el conseller va avançar que s’està estudiant subvencionar la compra de cotxes que emetin més emissions de CO2 per quilòmetre de les que estipula el programa 2000E. El pla aprovat ahir pel consell de ministres estableix que per acollir-se a la subvenció cal comprar un automòbil que emeti menys de 149 grams. Per a les arques públiques, el problema és que els més ecològics, de fins a 120 grams, estan exempts de pagar la taxa.
Segons els càlculs de l’estudi encarregat pel govern, gairebé la meitat dels vehicles que es compraran els pròxims anys no pagaran l’impost perquè entraran dins d’aquesta categoria. Això significa que, si Catalunya segueix les normes de Madrid, els números no quadren. Per tal que “les finances no quedin escanyades” s’hi podran acollir més vehicles, i això permetrà que l’administració autonòmica recapti més. La Generalitat té cedit el 100 per cent de l’impost de matriculació però només el 16 per cent de l’IVA de l’automòbil.
“El nostre pla serà adequat a les nostres necessitats i possibilitats”, va dir ahir abans de reunir-se amb representants d’Economia i Presidència per perfilar els serrells del pla. Els detalls es faran públics dilluns, però ahir el conseller va avançar que s’està estudiant subvencionar la compra de cotxes que emetin més emissions de CO2 per quilòmetre de les que estipula el programa 2000E. El pla aprovat ahir pel consell de ministres estableix que per acollir-se a la subvenció cal comprar un automòbil que emeti menys de 149 grams. Per a les arques públiques, el problema és que els més ecològics, de fins a 120 grams, estan exempts de pagar la taxa.
Segons els càlculs de l’estudi encarregat pel govern, gairebé la meitat dels vehicles que es compraran els pròxims anys no pagaran l’impost perquè entraran dins d’aquesta categoria. Això significa que, si Catalunya segueix les normes de Madrid, els números no quadren. Per tal que “les finances no quedin escanyades” s’hi podran acollir més vehicles, i això permetrà que l’administració autonòmica recapti més. La Generalitat té cedit el 100 per cent de l’impost de matriculació però només el 16 per cent de l’IVA de l’automòbil.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.