Economia
Honda acomiadarà 180 treballadors a Santa Perpètua i deixarà de fabricar motos a Catalunya
La producció es desplaçarà a la panta italiana d'Atesa i la catalana només farà components
Catalunya deixarà de fabricar motos Honda. La direcció del grup va comunicar ahir als sindicats de la planta de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) que ha decidit traslladar aquesta producció a Itàlia. La decisió afecta 180 dels 340 treballadors de la fàbrica, l'única que té a l'Estat. La intenció d'Honda és obrir un període de negociacions amb els representants de la plantilla per pactar un pla de prejubilacions i baixes voluntàries, però si no n'hi ha prou amb les mesures voluntàries, abans del març del 2010 es presentarà un ERO.
La companyia assegura que "la crisi econòmica global i la baixada de vendes" han obligat l'empresa a "reorganitzar el seu negoci de motocicletes a Europa". Com explica el director general d'Honda, Eduard Bigas, aquest any fiscal (va de març a abril) s'han fabricat 27.095 motos, lluny de les 34.945 de l'any anterior. Per a l'exercici fiscal 2009-2010, la previsió és fer poc més de 10.000 unitats. El grup mantindrà a Santa Perpètua la producció de motos de trial, comercialitzades sota la marca Hondesa, però Bigas admet que aquesta és poc significativa. "Com a màxim hem fet 2.500 motos de trial i l'any que ve segurament no en fabricarem perquè en tenim moltes en estoc".
Els sindicats es van mostrar ahir molt sorpresos. Segons José Manuel Cabrera, responsable del sector de les dues rodes de CCOO, el ritme de feina havia baixat en els darrers temps i per això s'esperaven mesures com prejubilacions o un ERO temporal, però no pas la fi de la producció. "Ens estranya, a més, que sigui en aquest moment, quan els principals mercats s'estan recuperant". La fàbrica catalana exporta el 85% de la producció, bàsicament a França, Alemanya i Itàlia. "És una deslocalització encoberta", denunciava ahir Cabrera. Per CCOO, és especialment significativa la resposta que han rebut de la companyia quan se li ha preguntat què passarà d'aquí dos o tres anys, quan la crisi hagi passat. "Ens han dit que és segur que no hi haurà nous models". En la mateixa direcció s'expressava ahir a aquest diari el director general d'Honda. "El retorn del que se'n vagi cap a Itàlia ja no serà possible, ja que tota la producció europea és dubtosa des del punt de vista dels costos".
Només proveïdors
La fàbrica de Santa Perpètua es quedarà amb una activitat fins ara residual que es vol potenciar. És la d'injecció de plàstic i pintura. "Vam fer una important inversió fa poc i fem tasques molt especialitzades, com pintura hidrosoluble, així que serem proveïdors d'Itàlia, i si ara hi treballen trenta persones d'aquí poc seran cinquanta", indicava ahir la direcció d'Honda.
La companyia assegura que "la crisi econòmica global i la baixada de vendes" han obligat l'empresa a "reorganitzar el seu negoci de motocicletes a Europa". Com explica el director general d'Honda, Eduard Bigas, aquest any fiscal (va de març a abril) s'han fabricat 27.095 motos, lluny de les 34.945 de l'any anterior. Per a l'exercici fiscal 2009-2010, la previsió és fer poc més de 10.000 unitats. El grup mantindrà a Santa Perpètua la producció de motos de trial, comercialitzades sota la marca Hondesa, però Bigas admet que aquesta és poc significativa. "Com a màxim hem fet 2.500 motos de trial i l'any que ve segurament no en fabricarem perquè en tenim moltes en estoc".
Els sindicats es van mostrar ahir molt sorpresos. Segons José Manuel Cabrera, responsable del sector de les dues rodes de CCOO, el ritme de feina havia baixat en els darrers temps i per això s'esperaven mesures com prejubilacions o un ERO temporal, però no pas la fi de la producció. "Ens estranya, a més, que sigui en aquest moment, quan els principals mercats s'estan recuperant". La fàbrica catalana exporta el 85% de la producció, bàsicament a França, Alemanya i Itàlia. "És una deslocalització encoberta", denunciava ahir Cabrera. Per CCOO, és especialment significativa la resposta que han rebut de la companyia quan se li ha preguntat què passarà d'aquí dos o tres anys, quan la crisi hagi passat. "Ens han dit que és segur que no hi haurà nous models". En la mateixa direcció s'expressava ahir a aquest diari el director general d'Honda. "El retorn del que se'n vagi cap a Itàlia ja no serà possible, ja que tota la producció europea és dubtosa des del punt de vista dels costos".
Només proveïdors
La fàbrica de Santa Perpètua es quedarà amb una activitat fins ara residual que es vol potenciar. És la d'injecció de plàstic i pintura. "Vam fer una important inversió fa poc i fem tasques molt especialitzades, com pintura hidrosoluble, així que serem proveïdors d'Itàlia, i si ara hi treballen trenta persones d'aquí poc seran cinquanta", indicava ahir la direcció d'Honda.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.