Economia
Caixa Catalunya perdrà el seu nom amb el procés de fusió
L'entitat financera vol evitar imposar la seva marca en la integració que impulsa amb les caixes de Tarragona i Manresa. Considera també que la seva denominació comercial "està deteriorada"
Caixa Catalunya aprofitarà el procés de fusió amb les caixes de Tarragona i Manresa per desprendre's del seu reconegut nom i rebatejar-se amb una nova denominació comercial. Així ho han assegurat fonts de tota solvència a l'AVUI, que han justificat la decisió amb dos arguments.
En primer lloc, es fa per evitar que la unió de les tres caixes sigui percebuda com una simple absorció a les zones d'influència de les dues caixes més petites -Tarragona i Manresa-, on ja hi ha una certa incomoditat cap a una operació que comportarà la pèrdua del control de les entitats financeres locals. "Amb un nou nom aquests dubtes s'esvaeixen", asseguren fonts coneixedores d'aquests plans. Per altra banda, fonts internes de Caixa Catalunya reconeixen que l'actual marca, que data del 1977, "està deteriorada" i que la millor opció és aprofitar la integració per buscar una nova denominació comercial que serveixi per donar un nou impuls a l'entitat sorgida de la fusió.
Malgrat tot, aquesta decisió no ha deixat de sorprendre part del món financer català, que considera que la marca Caixa Catalunya és la millor per a un grup financer originari del país i, a més, fruit de la integració de diverses entitats catalanes.
Pau Dueñas, director general de Morillas Brand Design, un grup català especialitzat en la creació de marques comercials, considera raonable el canvi de nom que s'està plantejant Caixa Catalunya en el marc de la fusió: "La marca Caixa Catalunya per a la resta d'Espanya pot tenir un cert rebuig per les fortes connotacions catalanes, igual que el seu logotip de l'estrella amb les quatre barres vermelles, encara que també és veritat que als catalans se'ns reconeix per la bona gestió dels diners". Dueñas creu que un nou nom pot aportar al grup un més gran recorregut al mercat espanyol: "Caixa Catalunya ja té una forta implantació al mercat català i sembla lògic que ara busqui augmentar la seva presència a Espanya".
Confiança i seguretat
El director general de Morillas assegura que per a una caixa el nom ha de reflectir "un projecte sòlid, solvent, fort i que doni seguretat i confiança". La marca escollida, a més, ha de tenir coherència en tots els suports a través dels quals vulgui ser comunicada. "Ha d'es tar disponible per a internet perquè sigui vàlida", subratlla Dueñas.
L'especialista en creació de marques creu superada l'època en què els noms de les caixes estaven vinculats a llocs geogràfics i advoca per un posicionament més estratègic que aporti un més llarg recorregut a les entitats financeres.
En primer lloc, es fa per evitar que la unió de les tres caixes sigui percebuda com una simple absorció a les zones d'influència de les dues caixes més petites -Tarragona i Manresa-, on ja hi ha una certa incomoditat cap a una operació que comportarà la pèrdua del control de les entitats financeres locals. "Amb un nou nom aquests dubtes s'esvaeixen", asseguren fonts coneixedores d'aquests plans. Per altra banda, fonts internes de Caixa Catalunya reconeixen que l'actual marca, que data del 1977, "està deteriorada" i que la millor opció és aprofitar la integració per buscar una nova denominació comercial que serveixi per donar un nou impuls a l'entitat sorgida de la fusió.
Malgrat tot, aquesta decisió no ha deixat de sorprendre part del món financer català, que considera que la marca Caixa Catalunya és la millor per a un grup financer originari del país i, a més, fruit de la integració de diverses entitats catalanes.
Pau Dueñas, director general de Morillas Brand Design, un grup català especialitzat en la creació de marques comercials, considera raonable el canvi de nom que s'està plantejant Caixa Catalunya en el marc de la fusió: "La marca Caixa Catalunya per a la resta d'Espanya pot tenir un cert rebuig per les fortes connotacions catalanes, igual que el seu logotip de l'estrella amb les quatre barres vermelles, encara que també és veritat que als catalans se'ns reconeix per la bona gestió dels diners". Dueñas creu que un nou nom pot aportar al grup un més gran recorregut al mercat espanyol: "Caixa Catalunya ja té una forta implantació al mercat català i sembla lògic que ara busqui augmentar la seva presència a Espanya".
Confiança i seguretat
El director general de Morillas assegura que per a una caixa el nom ha de reflectir "un projecte sòlid, solvent, fort i que doni seguretat i confiança". La marca escollida, a més, ha de tenir coherència en tots els suports a través dels quals vulgui ser comunicada. "Ha d'es tar disponible per a internet perquè sigui vàlida", subratlla Dueñas.
L'especialista en creació de marques creu superada l'època en què els noms de les caixes estaven vinculats a llocs geogràfics i advoca per un posicionament més estratègic que aporti un més llarg recorregut a les entitats financeres.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.