Hereu anuncia que busca una altra fira de moda per substituir Bread and Butter
Moda
L'Ajuntament i Fira de Barcelona han anunciat aquest divendres que ja han iniciat contactes amb el sector públic i privat perquè Barcelona creï un nou saló de moda internacional després de la marxa de Bread & Butter (B&B), confirmada avui pel director del saló, Karl-Heinz Müller. De moment, la Generalitat ha dit només que dóna suport al projecte genèric de Barcelona Fashion Place.
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha afirmat que la pèrdua del B&B suposa un "punt i seguit per a Barcelona", que "agafa amb il·lusió el repte de desenvolupar un esdeveniment que impulsi la moda que es fa aquí, a Europa i al món".
Hereu ha matisat que ara és el "començament del procés", però que té "la predisposició de molta gent", des de les institucions, fins als operadors i emprenedors. L'objectiu, ha explicat l'alcalde, és coordinar activitats durant tot l'any, incloent un saló sense límits geogràfics i "de moda urbana, però no només", en el marc del projecte Barcelona Fashion Place.
"Tenim molt bones bases", ha argumentat, perquè "Barcelona ha ajudat el B&B i el B&B ha ajudat Barcelona" a créixer com a referent en el sector de la moda.
En aquesta línia, el director general de Fira de Barcelona, Agustí Cordón, ha afirmat que B&B deixa "un forat al mercat, que ara estava acostumat a venir a Barcelona". "No deixarem passar l'oportunitat", ha afegit, i ha recalcat que el projecte ara iniciat per desenvolupar un nou saló professional estarà "liderat des de la indústria" i amb "ambició internacional".
Cordón també ha parlat de "prudència", ja que s'ha d'"acabar de parlar amb les marques" sobre la concepció de la iniciativa, però ha deixat clar que anirà "sempre mirant el mercat" i no tindrà "cap similitud amb el passat", referint-se a esdeveniments de moda fallits com la Passarel·la Gaudí.
Tant Cordón com Hereu han destacat la capacitat de Barcelona per atreure especialment el sector del sud d'Europa, com ha demostrat el creixement de B&B en traslladar-se de Berlín a la capital catalana fa quatre anys.
El director de Bread and Butter, Karl-Heinz Müller, ha confirmat avui que deixa Barcelona, tot i que no ha volgut precisar on es farà l'edició de l'estiu que ve, i ha destacat: "La nostra marxa no té res a veure amb alguna cosa que no hagi funcionat. Barcelona ha estat l'amfitrió perfecte, ningú ho havia fet millor abans. No hi ha retrets".
Müller ha repassat els quatre anys del B&B a Barcelona, des de juliol del 2005, amb 700 expositors i 44.906 visitants, fins a gairebé 100.000 assistents i més de 900 expositors del 2008. En l'edició que acaba aquest divendres, l'última a la capital catalana, les xifres provisionals de visitants són de més de 60.000, procedents de 100 països.
Ha agraït a la ciutat de Barcelona el seu suport a la fira, però ha destacat que la vocació de B&B és ser itinerant, no quedar-se en un lloc. Müller ha reconegut que la Ciutat Comtal ha impulsat la fira com a líder del sector a tot el món i li ha llançat aquest missatge: "No ploris, Barcelona, aixeca't i fes alguna cosa".