Economia

Les vendes de cotxes a les empreses es disparen un 21%

Les matriculacions pugen un 40% a Catalunya gràcies als ajuts públics

Les ajudes a la compra de cotxes estan funcionant i les matriculacions van tornar a pujar amb força al febrer, mes en el qual van destacar les vendes a les empreses, que van disparar-se un 21% respecte al febrer de l’any passat, fins als 3.773 cotxes. Aquest segment era el que més dificultats tenia per refer-se i les poques alces que havia registrat fins ara eren més que discretes. El repunt és significatiu perquè les vendes a empreses sovint es llegeix com un indicador de l’activitat econòmica –de fet, van ser les primeres a paralitzar la renovació de les flotes a l’inici de la crisi–. Les empreses de lloguer, per la seva banda, també van disparar les vendes, que es van triplicar, tot i que el seu pes en el sector és molt petit, es limita a uns cinquanta cotxes.

En conjunt, les matriculacions van pujar un 39,6% a Catalunya durant el mes passat, segons les dades de la patronal espanyola de fabricants, Anfac. Dels 12.749 turismes que es van vendre, pràcticament 9.000 van ser a particulars, canal que va experimentar un increment interanual proper al 50% gràcies als ajuts del pla 2000E. Al conjunt de l’Estat es van vendre 91.000 cotxes, un 47% més que el febrer de l’any passat. Segons va destacar el ministre d’Indústria, Miguel Sebastián, es tracta de l’augment més important de la història i la prova que “el pla 2000E ha funcionat”.

“Hi ha hagut una millora substancial des de l’inici dels ajuts”, va admetre el secretari general del Gremi de Venedors de Vehicles de Motor, Joan Blancafort, que va tornar a reclamar que es prorroguin els ajuts: “Esperem que recapacitin, perquè estimulen el consum i mantenen llocs de treball”. Blancafort va mostrar-se convençut que el pla 2000E, del qual el govern espanyol només es responsabilitza en un 25% (500 euros, per 1.000 del fabricant i 500 més de les comunitats autònomes), és més que rendible per a l’executiu de Zapatero pels ingressos que genera en concepte d’IVA i d’impost de matriculació.

Seat és líder
Al marge de les fàbriques de cotxes, on les reestructuracions tenen molt de ressò per la presència sindical, els concessionaris també han reduït personal en els últims mesos, va explicar Blancafort.

L’augment de vendes pot ser un alleujament per a totes dues branques del negoci, sobretot per a marques com Seat, que va situar-se líder al febrer amb més de 9.000 vehicles venuts a tot l’Estat i l’Ibiza, que es fabrica a Martorell, com el model més venut. Citroën, amb el C4 com a emblema, i Ford, amb el Fiesta, completen les marques amb més vendes.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.