Economia
Eufòria als concessionaris valencians
El cap de setmana passat van registrar més clients interessats a comprar un cotxe que durant els dos últims anys
L’Albert i la Isabel, de Benetússer (Horta), feia temps que volien canviar de cotxe. Van tenir bessons fa un any i amb el seu cotxe de tres portes i maleter petit no van enlloc. Fins a aquest cap de setmana no havien gosat acostar-se a un concessionari a comprar-se’n un de nou, “per si de cas –expliquen– la nostra economia empitjorava i no podíem assumir el deute”.
Però amb la bonificació total de 2.500 euros que els correspondrà per la suma del Pla 2000E de Zapatero i el pla Prever de Francisco Camps –la quantitat total més elevada a tot l’Estat la dóna el govern de la Rioja, que arriba a bonificar amb 3.000 euros– la seva por ha desaparegut i aquest cap de setmana, com centenars de valencians, es van decidir a canviar de vehicle.
De fet, segons Manuel Palma, representant de la Federació d’Associacions de Concessionaris d’Automoció (Faconauto), el cap de setmana passat es van registrar més clients buscant cotxe que en els dos darrers anys. A més, Palma assegura que es van tancar “un nombre molt important d’operacions, perquè la bonificació ja s’aplicava des de divendres”. Per Palma, aquesta bonificació de fins a 2.500 euros, que només aconseguirà qui estigui empadronat al País Valencià, “és el que necessitava el sector per reactivar les vendes, que seran espectaculars”.
Si de gener a abril les vendes van baixar un 45% a Espanya, i un 54% al País Valencià, amb l’augment previst la recuperació serà d’un 60%. El delegat valencià de l’Associació Nacional de Venedors de Vehicles a Motor, Reparació i Recanvis (Ganvam), Francisco Götz, va dir que “el més important és reactivar el sector i que la gent torni a acostar-se als concessionaris”. I sentenciava: “L’única cosa criticable és que les ajudes no s’aprovessin fa un any i mig”.
Per a nous i vells
El govern valencià ha destinat 15 milions d’euros a aquestes subvencions, que funcionaran fins al 31 de desembre i bonifiquen amb 1.000 euros la compra de cotxes nous i, com a novetat respecte a l’experiència navarresa –que s’aplica des del març–, de 500 euros per als usats amb un màxim de 5 anys d’antiguitat. Navarra i València els uneix la seva dependència del sector automobilístic: la primera, de Volkswagen; la segona, de Ford.
Però amb la bonificació total de 2.500 euros que els correspondrà per la suma del Pla 2000E de Zapatero i el pla Prever de Francisco Camps –la quantitat total més elevada a tot l’Estat la dóna el govern de la Rioja, que arriba a bonificar amb 3.000 euros– la seva por ha desaparegut i aquest cap de setmana, com centenars de valencians, es van decidir a canviar de vehicle.
De fet, segons Manuel Palma, representant de la Federació d’Associacions de Concessionaris d’Automoció (Faconauto), el cap de setmana passat es van registrar més clients buscant cotxe que en els dos darrers anys. A més, Palma assegura que es van tancar “un nombre molt important d’operacions, perquè la bonificació ja s’aplicava des de divendres”. Per Palma, aquesta bonificació de fins a 2.500 euros, que només aconseguirà qui estigui empadronat al País Valencià, “és el que necessitava el sector per reactivar les vendes, que seran espectaculars”.
Si de gener a abril les vendes van baixar un 45% a Espanya, i un 54% al País Valencià, amb l’augment previst la recuperació serà d’un 60%. El delegat valencià de l’Associació Nacional de Venedors de Vehicles a Motor, Reparació i Recanvis (Ganvam), Francisco Götz, va dir que “el més important és reactivar el sector i que la gent torni a acostar-se als concessionaris”. I sentenciava: “L’única cosa criticable és que les ajudes no s’aprovessin fa un any i mig”.
Per a nous i vells
El govern valencià ha destinat 15 milions d’euros a aquestes subvencions, que funcionaran fins al 31 de desembre i bonifiquen amb 1.000 euros la compra de cotxes nous i, com a novetat respecte a l’experiència navarresa –que s’aplica des del març–, de 500 euros per als usats amb un màxim de 5 anys d’antiguitat. Navarra i València els uneix la seva dependència del sector automobilístic: la primera, de Volkswagen; la segona, de Ford.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.