Economia
Les matriculacions de cotxes cauen un 8,5% des del gener
Espanya copia la tendència, però tan sols acumula un descens d'un 1,5%
Les vendes de vehicles a Catalunya continuen el descens sense que la situació apunti que està tocant fons.
L’agost va tornar a ser negatiu per al negoci, ja que les matriculacions van caure gairebé un 0,9% respecte al mateix tram del 2006, ja que van passar de les 14.243 unitats de fa un any a les 14.117 del present.
D’aquesta manera, el retrocés acumulat des del començament de l’exercici ja arriba al 8,5%.
Aquesta tendència sembla que ha arribat, de la mà de la crisi financera, al conjunt d’Espanya, on el retrocés ha estat destacat, un 2,7%, amb tan sols 99.662 vehicles matriculats a l’agost enfront dels 102.389 que es van comptabilitzar el mateix mes de l’any passat. Amb tot, el descens acumulat és força inferior al català, ja que tot just frega l’1,5%.
L’agost, un mes tradicionalment discret en volum de matriculacions, ha vist com el segment de turismes, gairebé el 90% del mercat espanyol, mostrava la frenada més important, ja que ha experimentat una reculada en les vendes d’un 4,1% (amb un 6% acumulat al llarg de l’any), que contrasta amb la pujada dels totterrenys, un 11,8%, que, de fet, contribueix a esmorteir la patacada global.
La demanda de les empreses, segons la patronal Faconauto, també ha compensat les males xifres dels particulars.
Per altra banda, el president d’Aniacam, Germán López Madrid, preveu que l’esperable augment dels tipus i els canvis fiscals poden provocar caigudes encara més intenses.
Per marques, Citroën consolida el lideratge, amb 8.771 unitats a Espanya.
L’agost va tornar a ser negatiu per al negoci, ja que les matriculacions van caure gairebé un 0,9% respecte al mateix tram del 2006, ja que van passar de les 14.243 unitats de fa un any a les 14.117 del present.
D’aquesta manera, el retrocés acumulat des del començament de l’exercici ja arriba al 8,5%.
Aquesta tendència sembla que ha arribat, de la mà de la crisi financera, al conjunt d’Espanya, on el retrocés ha estat destacat, un 2,7%, amb tan sols 99.662 vehicles matriculats a l’agost enfront dels 102.389 que es van comptabilitzar el mateix mes de l’any passat. Amb tot, el descens acumulat és força inferior al català, ja que tot just frega l’1,5%.
L’agost, un mes tradicionalment discret en volum de matriculacions, ha vist com el segment de turismes, gairebé el 90% del mercat espanyol, mostrava la frenada més important, ja que ha experimentat una reculada en les vendes d’un 4,1% (amb un 6% acumulat al llarg de l’any), que contrasta amb la pujada dels totterrenys, un 11,8%, que, de fet, contribueix a esmorteir la patacada global.
La demanda de les empreses, segons la patronal Faconauto, també ha compensat les males xifres dels particulars.
Per altra banda, el president d’Aniacam, Germán López Madrid, preveu que l’esperable augment dels tipus i els canvis fiscals poden provocar caigudes encara més intenses.
Per marques, Citroën consolida el lideratge, amb 8.771 unitats a Espanya.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.