economia
El Penedès aposta per la promoció de paquets d'enoturisme a Barcelona
El Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès detecta les possibilitats d'aquest mercat
Els cellers fan més accessibles les visites el cap de setmana
El Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès va confirmar el cap de setmana que la promoció de paquets d'enoturisme complets és el camí que han de seguir les empreses per aprofundir en l'enoturisme com una manera de completar el perfil econòmic de la zona. La presència del Consorci a través de la marca Enoturisme Penedès a la 30a edició de la Mostra de Vins i Caves de Catalunya, el cap de setmana passat, va servir per palpar l'interès dels barcelonins i turistes a passar caps de setmana al Penedès i aprofitar les activitats programades relacionades amb el món del vi. Prop de 400 persones es van adreçar a l'estand per demanar ser incloses en la base de dades per rebre informació sobre les activitats que s'organitzen. Però, segons el Consorci, el més interessant va ser comprovar que els clients volen paquets complets de cap de setmana. Els barcelonins i la gent de l'àrea metropolitana demanen ofertes de cap de setmana per poder aprofitar al màxim el temps que invertiran al Penedès.
Aquestes dades corroboren el bon camí dels cellers que, per petits que siguin, han començat a promoure les visites de cap de setmana o empreses que promouen activitats mitjançant acords amb restaurants, petits hotels o allotjaments rurals. Una de les entitats que més ha destacat a la comarca per la capacitat de lligar ofertes atractives és el Patronat de Turisme de Subirats, que ha unit la promoció del préssec d'Ordal durant els mesos d'estiu amb l'oferta gastronòmica i enoturística.
Aquesta tendència guanya terreny i, malgrat que l'enoturisme encara està en una fase molt incipient, comença a tenir força com a alternativa per garantir la conservació de la vinya al Penedès.
LA XIFRA
Un 20% més de tastos a la Mostra
La Mostra de Vins i Caves de Catalunya que es va celebrar el cap de setmana a Barcelona, en el marc de les Festes de la Mercè, va servir 120.000 tastos, un 20% més que l'any passat. I prop de 1.400 persones van participar en les presentacions de productes i tastos dirigits per professionals sobre varietats específiques de les diferents denominacions d'origen.