Economia

Economia

L'Alt Penedès reprendrà el debat de la marca

La convergent Esther Parellada substitueix el socialista Lluís Valls

La Generalitat atura el conveni a l'Alt Penedès i es creen dubtes identitaris

La marxa enrere de la Generalitat per signar el conveni per implantar la nova marca turística Costa de Barcelona: Mar, Modernisme i Penedès, després del rebuig del sector del vi i dels ajuntaments de Subirats i Vilafranca del Penedès, ha deixat en un cul-de-sac la definició de la marca exterior amb què es vendrà el Penedès en els pròxims mesos.

Mentre els consorcis de promoció turística del Garraf i el Baix Llobregat han firmat a favor del canvi de l'antiga marca Costa del Garraf –que mai ha estat operativa– i s'han avingut a utilitzar la polèmica marca, a l'Alt Penedès els seus homòlegs han assumit l'antiga marca fins que l'ens no aconsegueixi consensuar un altre cop una sortida. “L'Alt Penedès l'assumeix [Costa del Garraf], però no la utilitzarà perquè l'origen no té res a veure amb l'Alt Penedès”, explica Esther Parellada (CiU), que és la nova presidenta del Consorci de Promoció Turística i que des de fa un mes substitueix Lluís Valls (PSC) al capdavant del consorci després d'abandonar el lloc pel pacte de govern al qual van arribar al Consell Comarcal de l'Alt Penedès per constituir el nou govern d'unitat.

L'oposició d'una part dels agents econòmics i polítics de la comarca ha deixat en mal lloc ara el consorci de l'Alt Penedès, que, tot i deixar clar portes enfora que la marca amb què s'identifica el territori des de fa temps és Enoturisme Penedès, el cert és que el fet que hi hagi territoris del Penedès que sí que han signat el conveni pel canvi de nom i una comarca que s'hi oposi crea dubtes d'identitat. De fet, la Diputació de Barcelona té previst d'aquí a uns dies analitzar amb el consorci la situació i avaluar les sortides al conflicte, que actualment està aturat a la direcció general de Turisme de la Generalitat, que és l'organisme que ha de fer efectiu el canvi de nom de la marca.

La nova presidenta de l'ens de promoció turística, Esther Parellada, es va presentar a principi de la setmana passada davant la premsa comarcal com a presidenta de l'ens i es va limitar a dir que el conveni de la marca “està aturat per les discrepàncies que hi va haver” i que no s'ha acabat firmant, i va apuntar: “El que s'haurà de fer és tornar a parlar del tema”.

Tot i això, en l'última assemblea que va fer el consorci, el dia 1 d'octubre, no es va parlar del canvi de nom de la marca, ni tampoc està inclòs –fins ara– en l'ordre del dia de la pròxima reunió de l'ens de promoció turística, que serà d'aquí a tres mesos. La nova presidenta de l'organisme va posar èmfasi a explicar que l'objectiu de la nova presidència, que durarà fins a les eleccions municipals de l'any que ve, serà traçar una línia “continuista amb el treball fet fins ara” i potenciar l'enoturisme perquè sigui present en tots els àmbits.

LA FRASE

El conveni de la marca turística està aturat per les discrepàncies que hi va haver
Esther Parellada
Presidenta del Consorci de Promoció Turística

LA DATA

18.06.10
És el dia
que el consorci va deixar la proposta sobre la taula, tres mesos després de la polèmica aprovació.

Consolidar el Penedès com a referent enoturístic

La nova presidenta de l'ens de promoció turística de l'Alt Penedès va explicar en el decurs de la seva presentació que el consorci té ara altres prioritats que el debat de la nova marca, com ara la millora i creació d'infraestructures per vertebrar millor l'oferta turística, la implicació de tanta gent com sigui possible per fer viable el projecte i la difusió de la imatge de l'Alt Penedès i l'enoturisme com a destinació turística, que és el full de ruta que té el consorci des de fa anys. Parellada va explicar que el seu treball serà ampliar la imatge de l'enoturisme “per tot arreu” i consolidar el treball que s'ha començat, “que és molt”.

El lema Enoturisme Penedès va ser impulsat pel Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès per potenciar els elements identificatius del turisme relacionat amb el vi i el cava, un filó d'ocupació que diversos estudis econòmics recomanen triar per contribuir a la reactivació del territori i gràcies al qual s'han vehiculat diverses inversions. El lema acompanya gran part del material que difon el consorci. La marca Costa del Garraf i la posterior proposta Costa de Barcelona: Mar, Modernisme i Penedès són lemes amb els quals es pretén aglutinar l'oferta de tres comarques –l'Alt Penedès, el Garraf i el Baix Llobregat– en fires i congressos de portes enfora al territori per vendre les seves virtuts.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.