Economia

la crònica

El diumenge torna al calendari laboral

La primera Festa del País del Moble va emmarcar ahir la reobertura de les botigues de mobles de la Sénia els diumenges després de més de deu anys. Tot i que el final de la jornada es va veure deslluït pel mal temps, la gran afluència de visitants va sorprendre l'organització i al migdia, els més de 30 establiments del municipi ja havien rebut un miler de visitants, atrets la majoria per la venda d'articles de decoració que els mateixos moblistes feien a l'exterior de l'hotel Nova Sénia, on també s'oferien degustacions i es venien productes típics de la terra, tot plegat amenitzat amb música en viu. Les botigues van aprofitar per repartir xecs de descompte de 300 euros, que els clients podran bescanviar fins a final d'any per compres superiors als 4.490 euros. “L'objectiu avui era difondre la realitat del que és la Sénia i que els clients poguessin visitar les botigues i això s'ha complert amb escreix, ja que fins i tot hem tancat algunes vendes”, va declarar el vicepresident de la Federació de Comerciants del Moble de la Sénia (Fecoms), Toni Estellé.

En aquest sentit, es podien veure assistents procedents no només del territori i la resta de la província, sinó també de Barcelona, Castelló, Aragó i fins i tot de Madrid. “El boca-orella està funcionant molt bé amb la gent de fora, que va coneixent la quantitat i varietat de metres quadrats i la bona relació qualitat-preu”, va afirmar Estellé.

La majoria de moblistes, però, opten per la prudència i prefereixen esperar uns quants diumenges més per fer balanç. “Això avui és com una fira de poble i no sabem si serà flor de maig o si només és el boom del primer diumenge”, comenta José María Dovana, de Dovana Mobles. “En aquests temps tot és una incògnita però obrir els diumenges és un servei afegit que donem, perquè la venda de mobles requereix temps i estàvem més limitats”, expliquen des d'Ubic Mobiliari.

L'objectiu de la Fecoms i la resta d'associacions comercials de la Sénia passa per oferir paquets turístics, sota la marca País del Moble, perquè els clients hi vagin tot el cap de setmana. “Hem de ser competitius per fer front a les grans multinacionals i al canvi d'hàbits actual”, comenten des de la Fecoms.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.