Economia

ECONOMIA

El torró que no pateix la crisi

La familiar Torrons Vicens aposta per la creativitat per trencar l'estacionalitat

Malgrat la situació general, el 2009 va augmentar-les un 22%

Tot i que el torró és un producte alimentari que se sol associar a les dates de Nadal, l'empresa Torrons Vicens fa anys que lluita per trencar amb aquest tòpic i contínuament juga amb la innovació per tenir mercat durant els dotze mesos de l'any. Així, aquesta empresa familiar fundada a Agramunt (Urgell) l'any 1775 va aconseguir incrementar les vendes més d'un 22% durant el passat 2009, tot i la crisi econòmica.

Vicens és un grup empresarial amb 100% de capital familiar que actualment elabora més de 50 varietats de productes relacionats amb el torró, els postres artesans i la xocolateria. El gerent de Torrons Vicens, Ángel Velasco, es mostra satisfet a l'hora d'assegurar que Torrons Vicens i el torró d'Agramunt en general ha aconseguit trencar amb l'estacionalitat. La torronaire no para de produir durant tot l'any amb una plantilla fixa de 25 treballadors que s'incrementen fins a 60 des del maig fins al desembre. Per poder trencar amb aquesta estacionalitat, Velasco remarca que cal innovar per buscar sortides diverses a un producte com el torró. D'aquesta manera destaca que han apostat per les barres petites de torró per tal que aquest es pugui consumir durant tot l'any. Enguany ha presentat com a novetat les barres de torro individuals de 80 grams, i també una crema de pasta de torro amb Malvasia de Sitges que es ven en pots per tal que el consumidor la pugui utilitzar, entre d'altres, com a ingredient per a postres. Aquestes creacions han permès, segons Velasco, que Torrons Vicens hagi obert botigues a llocs com Barcelona o Sitges. 'Nosaltres creiem que amb el torró hi ha molta cosa a fer, i el secret rau en canviar gustos i conceptes per diferenciar-nos del que ja existeix', assegura Velasco.

Anualment Torrons Vicens produeix més de 500.000 quilos de torró, però Velasco remarca que aquesta gran quantitat no significa que el producte deixi d'estar elaborat seguint els criteris tradicionals i amb ingredients majoritàriament produïts al territori. L'any 2009, Vicens va incrementar en més d'un 22% les vendes de torró i es va situar com una de les empreses líders del sector a Catalunya. Del total de vendes, un 18% són a l'estranger, ja que Vicens exporta a més de 12 països diferents com Argentina, els EUA, França, Alemanya, Noruega, Austràlia o els Emirats Àrabs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.