Una crisi també és una oportunitat
Des de la nostra empresa creiem que l'any que ve serà el més dur de la crisi però també serà l'any en què es tocarà fons. Pensem que l'inici de la recuperació es començarà a notar a principis del 2012, però d'una manera lenta, i que cap al 2014 o el 2015, segons ens indiquen les nostres anàlisis, estarem novament en una situació òptima, tant en consum i inversió com en consolidació dels llocs de treball perduts.
Dit això, i amb l'expectativa que el proper any serà el pitjor, ens sembla interessant també comentar com la nostra empresa pensa fer front a aquesta situació. Ho farem amb optimisme, il·lusió, imaginació, treball, serietat i molt de talent. Entenem que el 2011 el mercat de consum seguirà igual; fins i tot els sis primers mesos seran pitjors. Així, la nostra aposta passa per millorar la proposta als nostres clients, fer les coses millor i optimitzar els nostres sistemes i recursos per ser més eficients. És a dir, créixer millorant les ineficiències que, com a totes les companyies grans o petites, sempre hi ha.
A més, la companyia, el 2008, veient la situació del mercat espanyol, va obrir les portes al món cap a països emergents o més sòlids com són ara la Xina, Mèxic, Colòmbia, el nord d'Àfrica, etcètera. Aquest dur treball d'entrar en el mercat internacional, tant en importacions com en exportacions, començarà a donar els seus fruits el 2011. L'estratègia des de l'inici de la crisi ha estat clara: una crisi, per dura que sigui, també és una oportunitat, i com a tal serà tractada.
Una oportunitat per demostrar la nostra solvència, el nostre talent, una oportunitat per demostrar la capacitat d'avançar-nos al mercat, per obrir noves portes, per fer les coses diferents, per ser més competitius, una oportunitat... Sí!, una oportunitat. A la nostra empresa ens sentim guanyadors perquè en la nostra filosofia no hi té lloc l'impossible. Existeix l'optimisme, l'optimisme seriós, basat en talent, treball i esforç.
Volem llançar un missatge d'esperança al mercat, que es resumia fa uns anys en un anunci televisiu de la Generalitat: “La feina ben feta no té fronteres”. Aquesta és la recepta: voler millorar cada hora, cada dia, cada setmana, cada mes, cada any, tenir confiança, buscar solucions, buscar oportunitats, esprémer tot el talent i treballar dur, molt dur...
A la nostra empresa, entenem que som els únics responsables dels nostres resultats, de buscar persones amb optimisme i talent, inconformistes i lluitadores; persones entregades, responsables amb elles mateixes i amb el seu entorn.
La clau de la crisi, a la nostra empresa, ha estat sempre el talent, l'energia, la força i el treball i, per sobre de tot, la confiança que sortirem guanyadors.