Economia

Els reptes del Comitè de Rutes

El 2011, el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) afrontarà tres reptes molt estimulants: aprofitar la recuperació del mercat internacional del transport aeri per continuar desenvolupant les rutes de llarga distància, incrementar el rol de l'Aeroport de Barcelona com a nus de connexions, i encaixar l'activitat del comitè en el nou model de gestió aeroportuària aprovat recentment.

En el seu informe de desembre, l'associació internacional de transport aeri (IATA) avança la xifra del 8,9 % d'increment del trànsit mundial de passatgers el 2010, respecte al 2009, amb un increment dels ingressos per passatger del 7,3%.

Encara que el mercat europeu no és dels que més han crescut i que aquests ritmes de creixement segurament es moderaran aquest 2011, el clima global és positiu i les perspectives per a l'Aeroport de Barcelona són molt bones. El nostre aeroport està instal·lat en una senda de creixement des del novembre del 2009, tan sols interrompuda el mes d'abril passat, pels efectes de l'erupció del volcà islandès.

El CDRA aprofitarà aquesta conjuntura per atraure companyies a Barcelona que obrin noves rutes, i prestarà una atenció especial a promoure l'Aeroport de Barcelona com un punt de connexió entre Àsia i Amèrica.

Amb Singapore Ailines s'ha obert aquest camí estratègic. En codi compartit amb Spanair, aquesta companyia ha obtingut autorització per estendre el seu vol Singapur–Barcelona (diari) fins a São Paulo, al Brasil, tres cops per setmana. La xarxa de Spanair aportarà passatgers per a aquests vols de llarga distància.

El CDRA continuarà apostant per les companyies que proporcionen connectivitat: especialment Vueling, Spanair, Air Nostrum i Air Europa, són actors de primer ordre en aquest segment; en contraposició a les companyies de baix cost, que no compten en aquesta estratègia. Aeroport, CDRA i aerolínies han d'actuar conjuntament per assolir els dos dígits de passatgers en trànsit al més aviat possible, contra el 6,9 % actual.

El CDRA, pioner a Espanya en màrqueting aeroportuari i exemple de col·laboració entre institucions i administracions que comparteixen un mateix objectiu, tindrà en el nou model de gestió aeroportuària aprovat el desembre passat un estímul per incrementar la seva activitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.