economia
Malgrat de Mar vol marxar del Consorci de Promoció Turística
El govern local argumenta que la inversió que fa en l'ens comarcal no reverteix en prou serveis i publicitat del municipi
L'organisme convoca una reunió urgent per intentar refer les bones relacions
Malgrat de Mar ha demanat al Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona-Maresme, que depèn del Consell Comarcal, que l'esborri de la llista d'associats. Considera que la inversió anual que fa en l'organisme no queda reflectida de manera proporcional en la promoció i la publicitat de la població com a destinació turística.
Llista de greuges
A més, l'alcaldessa, Conxita Campoy (PSC), considera que en els darrers temps el municipi ha anat acumulant greuges respecte a altres membres del consorci pel que fa a les campanyes i al material publicat. En aquest sentit, Campoy posa d'exemple que, en el catàleg de dolços del Maresme, els específics de Malgrat –les postals de xocolata i els gelats Alemany– no hi apareixen “tot i que es va fer arribar la informació corresponent als responsables”. També es mostra queixosa per la informació equivocada que surt sobre hotels, agències i restaurants del municipi, “i que consten com a oberts quan fa mesos que estan tancats”.
Finalment, l'alcaldessa de Malgrat fa esment del catàleg sobre les torres de guaita a la comarca. “En l'edició escrita de la publicació, el text sobre la torre del Castell recull l'episodi sobre la controvèrsia en l'àmbit polític generada amb la cobertura de fusta que es va posar a la torre, quan la informació que ha de sortir en un llibret com aquest s'ha de cenyir només a les dades històriques del monument”, puntualitza.
Falta de rigor
L'alcaldessa considera que, sumant tots els casos, avui Malgrat “té prou motius per sentir-se agreujat i plantejar-se trencar amb el consorci”. Campoy entén que algunes de les errades es puguin justificar com a errors humans. “Tothom es pot equivocar, però en un sector tan competitiu com és el turístic, el rigor i la correcció a l'hora de publicar qualsevol informació, i sobretot si prové de l'administració, ha de triplicar-se, perquè es tracta de vendre a l'exterior les excel·lències d'aquell lloc”, diu. Campoy es mostra disgustada i recorda que el de Malgrat va ser un dels divuit ajuntaments que el 1997 van donar suport a la creació d'un organisme capaç de coordinar les actuacions de promoció turística de la comarca i la implantació de nous productes turístics. A més, en va ser presidenta del 1999 al 2004.