Empreses

Emprenedors

Xtag

Etiquetes per als honestos

Xtag crea un adhesiu que indica on trucar en cas d'emergència o de pèrdua del mòbil

Som honestos? La majoria de nosaltres tornaria un telèfon mòbil que algú ha perdut? L'emprenedor Xavier Muñoz va decidir que volia comprovar-ho ell mateix, i va perdre fins a 200 mòbils -“els vaig aconseguir d'amics i familiars”, explica- en diferents punts, com ara bars, carrers i taxis de Barcelona i Madrid. Això sí, en tots ells hi havia enganxat una etiqueta dissenyada i patentada per la seva empresa amb un telèfon de contacte. El resultat? En va recuperar 130, el 65%, i gairebé la majoria, el 92%, el mateix dia. “Hi ha més gent honesta del que ens pensem”, assegura Muñoz. Per facilitar-ho, cada aparell disposava d'una etiqueta adhesiva que “apel·la a la solidaritat”, ja que ofereix de forma molt visible un número al qual trucar (cadascú escull si és el de la seva oficina, el de la parella o el de casa).

La idea pot semblar simple, però Xtag és la primera companyia catalana que la desenvolupa. De moment, ja ha patentat la proposta -incloent-hi un futur sistema digital- a 140 països i ha iniciat converses amb empreses de Bèlgica, Holanda, Alemanya, Anglaterra i el Japó. En el cas alemany, estudien la possibilitat de comercialitzar el producte a través d'una firma local que també facilitaria l'opció de produir a la Xina.

Les etiquetes Xtag fa tot just un parell de mesos que són al mercat, a un preu de 2,95 euros la unitat. De moment, en quioscos, papereries i estancs d'arreu de Catalunya, tot i que el responsable de la firma comenta que també negocien amb benzineres i grans superfícies, tot i que aquestes solen apostar per productes més consolidats.

Muñoz va crear fa deu anys la consultoria de negocis Logic Link -amb tres empleats-, i Xtag és el seu primer producte fora d'aquest àmbit. Ara, però, “és la meva prioritat”, explica, després de comprovar que se n'han venut milers d'unitats en poques setmanes i sense publicitat. Tot i que el telèfon mòbil és el suport bàsic per al qual està pensat l'adhesiu, Muñoz detalla que també serveix per a cascos de moto, ordinadors portàtils, maletes, motxilles escolars i el que la imaginació de l'usuari, o la necessitat, vulgui. En el casc de moto, Muñoz comenta que pot tenir una importància vital, ja que en cas d'accident “pot ser que trobin el nostre telèfon, però que estigui bloquejat o sense bateria”, cosa que fins i tot invalida el consell de la Creu Roja de situar un número d'emergència en el primer lloc del menú (sota el nom d'Aa).

L'etiqueta consta d'un adhesiu marc on l'usuari configura el telèfon de la persona de contacte, un altre adhesiu superior transparent per veure el número i el missatge SOS o pérdida avisar a:, a més d'un joc de números per poder-los canviar. L'originalitat i el valor afegit de l'Xtag, segons Muñoz, es basa, precisament, “en la seva senzillesa” i quan l'han ensenyat a empreses “els sorprèn”. De fet, una opció per a Xtag també és vendre's amb publicitat impresa i, de moment, ja ha tancat acords per anunciar la sèrie televisiva Águila Roja i els laboratoris Mevet, del grup carni Vall Companys, a més de tenir en perspectiva una companyia d'assegurances. Per Muñoz, l'Xtag pot ser un bon regal d'empresa, “amb un missatge positiu i més original que un bolígraf”.

La idea de l'Xtag va rondar pel cap de Muñoz durant més d'un any fins que va prendre la forma definitiva. Es fabrica en diferents punts de Catalunya -a la Zona Franca de Barcelona, a Argentona i a Santa Coloma de Farners, bàsicament- i, per aquest 2011, el director general diu que els seus objectius són “atraure inversors, internacionalitzar el producte i reduir costos de fabricació”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.