Economia

Coffee Center tanca el 2010 facturant 6 milions d'euros en la distribució

L'empresa, amb seu a Aiguaviva, ha tret fa uns mesos al mercat la infusió de ratafia

Distribueix a l'hostaleria i a botigues especialitzades

L'empresa Coffee Center, amb seu al polígon industrial d'Aiguaviva, va tancar el 2010 amb una facturació de prop de 6 milions d'euros en el segment de distribució, una facturació que s'ha mantingut estable gràcies a la infusió de ratafia que fa uns mesos van treure al mercat. El creador de la infusió va ser Josep Mascarós, premiat l'any passat pel Consell Comarcal del Baix Empordà com la millor iniciativa empresarial, que venia “les herbes a granel”. “L'any passat, en un sopar, van coincidir Mascarós i un dels tres membres del consell d'administració i principal accionista de Coffee Center, en Jordi Pou, i el resultat va ser un acord per envasar la ratafia”, va explicar David Montero, director general del grup i també membre del consell d'administració. La infusió forma part de la marca Alma, que Coffee Center distribueix al món de l'hostaleria –amb formats individuals– i a botigues especialitzades –en paquets de 15 unitats–, tots en format piramidal de seda “100 per cent biodegradable que permeten que amb les fulles que hi ha al seu interior es faci la infusió correctament”.

A més de la ratafia, Alma té una quarantena de referències de les quals vuit són d'agricultura ecològica. Hi ha infusions –camamilla, til·la, hibisc i menta, entre d'altres– però també tisanes i tes de tots gustos, des dels clàssics fins als aromatitzats, passant pels verds, blancs i vermells.

“Alma neix igual que han nascut totes les nostres marques: amb un grau d'originalitat”, va assegurar Montero. Coffee Center és una empresa gironina que comercialitza productes propis. Va néixer el 1985 com a empresa de distribució. Ara fa una quinzena d'anys, els responsables de l'empresa van decidir crear el seu propi cafè, l'Ital Caffè, i des de fa quatre anys “practicament no venem cap producte que no sigui nostre”.

El 2009, l'empresa va iniciar la venda dels seus productes a través d'internet i va incorporar un servei de lliurament a domicili per als clients de les comarques gironines. L'objectiu de portar les vendes a internet era “portar l'experiència i el coneixement de tant anys en el món de l'hostaleria, que és l'especialitat de l'empresa, a les llars”. Aquestes vendes, va explicar Montero, han tingut molt d'èxit.

LES FRASES

El 2009 vam iniciar la venda dels nostres productes a través d'internet per fer-los arribar a les llars
David Montero
director general del grup
El creador de la infusió de ratafia és en Josep Mascarós. L'any passat vam acordar envasar-la
David Montero
director general del grup

LA XIFRA

40
referències es venen sota la marca Alma
. Vuit són d'agricultura ecològica. Tenim infusions, tisanes i tes.

Granissats, xocolates i cremes de iogurts

Coffee Center disposa d'altres productes propis, entre els quals hi ha els granissats de la marca Silver Ice destinats a l'hostaleria. Granissats de tots els gustos: llimona, maduixa, pinya, meló, fruites del bosc, síndria, taronja, kiwi, menta i cola, entre d'altres.

L'empresa també té crema freda d'iogurt i amoorhies “la versió més natural i alternativa per als granissats i batuts preparada al moment en què s'utilitza com a base el concentrat amb un 90 per cent de fruita”, tot això sota la marca Cremalia. Els gustos dels smoothies son el de maduixa, plàtan, pinya, mango, fruites del bosc, coco, gerd, préssec, kiwi i mora.

L'empresa ha decidit també dedicar un espai a la xocolata, el Ciocolat. Sota la marca Nature fabrica dispensadors de 36 monodosi amb xocolata a la tassa, el Ciocolat, tradicional, però també amb xocolata blanca i light i sota la marca Nature, la xocolata amb aromes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.