Economia

La primera marca de Miquel Alimentació fa 25 anys

Gourmet va sortir al carrer amb 10 referències i ara té un catàleg amb més de 1.200 productes

A més de l'Estat també es ven a la resta d'Europa, al nord d'Àfrica, a l'Amèrica Llatina i a la Xina

Gourmet, la primera marca que va crear Miquel Alimentació Grup, compleix 25 anys. De les 10 referències amb les quals va començar el catàleg, totes de conserves vegetals, ha passat als més de 1.200 productes d'alimentació general, fruita i verdura, begudes, gelats, congelats i xarcuteria. A més de la seva venda a tot Catalunya i a l'Estat espanyol, Gourmet també es distribueix a la resta d'Europa, al nord d'Àfrica, a l'Amèrica Llatina i a la Xina, a través d'acords assolits amb distribuïdors locals.

Gourmet, però, no és l'única marca pròpia de Miquel Alimentació Grup. Actualment, l'empresa del sector majorista de la distribució alimentària disposa de vuit marques i més de 1.600 productes propis. Aquestes marques es corresponen amb diverses àrees de producte. Així, en l'àrea d'alimentació, a més de Gourmet, la companyia va posar en marxa Gourmet Premium, “una seleccionada línia de productes exclusius”; i Sabor Español, la més internacional, que reuneix 35 referències pensades tant per al mercat estatal com per a l'exportació.

Micaderm, amb 159 referències, és la marca que engloba els productes d'higiene i cura personal. En aquest camp, Miquel Alimentació Grup ha concebut una línia de productes d'àloe vera sota el nom Templa.

Les 213 referències de la marca Mical inclouen tot el relatiu a adrogueria i basar; i Zero, amb 27 referències, és la marca especialitzada en preu, tant en alimentació com en no-alimentació.

“Miquel Alimentació ha consolidat la seva oferta de marca pròpia, que en l'exercici passat va assolir una xifra de facturació de 130 milions d'euros en aquest àmbit de negoci”, assegura l'empresa.

LA XIFRA

8
marques pròpies
que corresponen a diverses àrees i amb les quals es distribueixen més de 1.600 productes.

Un volum de negoci d'uns 1.000 milions

Miquel Alimentació té un volum de negoci superior als 1.000 milions d'euros i centra la seva activitat majorista en la seva línia de 43 autoserveis a l'engròs (cash and carry) Gros Mercat; en la venda a la restauració organitzada amb Miquel Food Service, la línia d'importació i exportació, i la venda a l'engròs. A més dels centres franquiciats sota la marca Spar, també té una cadena de 112 supermercats propis amb l'ensenya Suma i 400 supermercat senyalitzats amb les marques Suma i Pròxim.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.