Miquel Alimentació ja té 100 establiments
L'últim va ser un supermercat propi que porta la marca Suma a l'Alt Urgell
Miquel Alimentació Grup, amb seu a Vilamalla, continua creixent. Amb la inauguració a Oliana (Alt Urgell) d'un nou supermercat prop de la marca Suma, aconsegueix arribar als 100 establiments propis de la marca. D'aquests, 82 estan ubicats a Catalunya. A més dels supermercats propis, el grup gironí, líder en distribució alimentària, té 150 establiments més Suma en règim de franquícia, 99 dels quals són a Catalunya.
El nou Suma d'Oliana ha suposat una inversió de 250.000 euros i la creació de 6 llocs de treball i respon a les característiques dels establiments de la marca.
Suma es va crear el 2000 i “és una de les marques més prestigioses en distribució alimentària a catalunya”, i actualment està en expansió a la resta de l'Estat espanyol.
Amb unes vendes anuals de 158 milions d'euros (15 per cent del total de vendes de Miquel Alimentació), i 19,7 milions de visites l'any, Suma dóna feina a 1.080 persones a tot l'Estat.
El d'Oliana és el segon Suma propi de Miquel Alimentació a la demarcació lleidatana, després del de Cervera. A més, té 4 establiments franquiciats de la marca.
Miquel Alimentació Grup, presidit per Ramon Miquel Ballart, i amb un 100% de capital nacional, és la primera empresa del sector majorista de distribució alimentària a l'Estat espanyol. Actualment l'empresa té un volum de negoci de 1.000 milions d'euros.
S'expandeix també al mercat exterior
L'expansió de Miquel Alimentació Grup no només és a Catalunya i al conjunt de l'Estat espanyol. L'octubre de l'any passat, l'empresa va entrar al mercat xinès a través de la distribuïdora RT-Mart, la companyia distribuïdora més gran a escala mundial per nombre de consumidors. RT-Mart va facturar gairebé 4.500 milions d'euros l'any 2009.
Miquel Alimentació Grup va començar aquesta relació comercial a través de la seva línia majorista d'Import&Export. Aquesta operació va obrir la porta a productes de la marca Gourmet, una de ls marques pròpies de l'empresa, que es poden vendre a uns 120 hipermercats del país asiàtic.