Focus

Més comercials per reactivar la facturació

Els professionals de la venda han ajudat a orientar internacionalment moltes empreses perquè afrontin la caiguda del mercat domèstic

Malgrat les altes taxes de desocupació i el ritme de destrucció de llocs de treball, la crisi ha fet pujar la cotització d'alguns professionals d'àrees estratègiques per a les empreses, bàsicament tres: la gestió econòmica i financera, les vendes, especialment les internacionals, i la innovació. En el primer cas, ha augmentat la demanda dels anomenats controllers, gestors amb la missió d'executar de mil·limètricament els objectius de la direcció, sobretot quan aquests requereixen retallar costos i personal; la necessitat d'augmentar la facturació ha fet augmentar la sol·licitud de bons comercials, concretament aquells que aporten experiència en l'obertura de mercats nous; en el camp de la innovació, les empreses han generat vacants de bons enginyers, capacitats per redefinir productes i procediments. “Quan l'empresa està desesperada, de vegades cerca aquests tres perfils alhora”, explica Victor Orozco, soci director de la firma de recursos humans Ior Consulting.

Però uns professionals que en aquests moments es deixen estimar són els bons comercials. El Col·legi Oficial d'Agents Comercials de Barcelona (COACB), que agrupa sobretot els autònoms, ha comptabilitzat una disminució de l'11,5% en les taxes d'atur en aquest col·lectiu. En part, perquè hi ha empreses que han creat un departament d'internacional, i perquè d'altres han modernitzat xarxes comercials obsoletes.

El president del COACB, Enric Enrech, pensa que, a més que hi ha més demanda de comercials, també s'ha de valorar la capacitat d'adaptació i d'espavilar-se del professional de la venda. En aquest sentit, explica que alguns s'han mogut laboralment dels sectors més tocats per la crisi fins a d'altres amb més dinamisme: “Hi ha hagut canvis radicals de sector.” El cert és que cal atribuir-los part de la puixança de les exportacions en un moment en què el consum interior està estancat. Enric Enrech hi planta cara i es felicita que moltes pimes sobrevisquin gràcies als mercats exteriors oberts per comercials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El sector de la garrofa planta cara a la marginalitat

Barcelona
Montserrat Peñarroya
Experta en màrqueting digital i negocis digitals, autora d’”Estratègies d’èxit per a empreses culturals”

“L’associació ajuda l’empresa cultural a sobreviure”

Sabadell
DE MEMÒRIA

Virtuts

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Informació especial

La compatibilitat del delegat de protecció de dades amb altres càrrecs

Rebled Bellvehí Advocats
Informació especial

Ensopegar amb la mateixa pedra

Advocada del despatx Lleal Tulsà Assessors
Unió Europea

L’economia europea creix una dècima per sota del previst

tecnologia

El cap de Telegram diu que l’acusen de “delictes comesos per tercers”

barcelona
Economia

Aval del BCE a l’opa del BBVA sobre el Banc Sabadell

barcelona

JARC estima pèrdues de fins al 90% a la vinya de la Terra Alta per la sequera

gandesa