La Sirena aposta per rebaixar fins a un 20% els preus i obrir 15 botigues l'any
La companyia de congelats ha facturat l'últim any 172 milions d'euros, un 3,8% més
L'últim exercici fiscal, l'ha tancat l'abril del 2009, amb una facturació de 171,9 milions d'euros, el que suposa un increment del 3,8% respecte a l'exercici del 2008. L'empresa preveu arribar a una facturació d'uns 177 milions l'abril del 2010. La Sirena està esperant una auditoria per tancar els comptes del 2008, malgrat que tot indica que l'Ebitda –benefici operatiu abans d'interessos i amortitzacions– se situarà entorn del 9% sobre el volum de vendes. El director general de La Sirena, Francesc Casabella, va avançar que els resultats seran negatius, a causa de l'endeutament, ja que està controlada pel grup de capital risc 3i.
La cadena de congelats ha començat un pla de ressituació en el sector que «es basa a adaptar-se al que el consumidor necessita». Aquesta nova estratègia està suposant la rebaixa de preus d'un 10% i que en algunes categories arriben al 20%. De fet, la cadena ha doblat el nombre de referències en els últims quatre mesos la gamma Basic, en què ha passat de les 35 a les 70. La quota de mercat d'aquests productes més barats ha passat del 14% al 18%. Segons Casabella, la crisi ha provocat un canvi d'hàbits. De fet, el 50% dels clients són nous. Segons el director de la companyia, els congelats són «un valor refugi» en època de crisi. En el primer trimestre del 2009, La Sirena ha assolit una quota de mercat per volum de facturació del 28% a Catalunya, contra el 24% del mateix període del 2008, mentre que a Madrid s'ha mantingut en el 8,2%.