El barri la Coma comptarà amb un pla per impulsar el comerç
El projecte planteja un mercadet ambulant per als dissabtes
L'Ajuntament de Paterna ha pensa desenvolupar un Pla de Dinamització Comercial per tal de promocionar l'activitat econòmica, facilitar la inserció social, crear llocs de treball i garantir una major qualitat de vida per a aquest sector del terme municipal en el que hi viuen 6.200 persones.
Aquest projecte, sense càrrec per a l'Ajuntament, pretén afavorir la creació de noves activitats i generar un ambient favorable per a la inversió en el sector comercial del barri, tal i com així ho ha deixat caure l'alcalde de la vila en compareixença pública.
La proposta es fonamenta en el suport a promotors de, des de l'iniciativa privada, vulguen obrir nous establiments en una part del terme municipal en que tan sols hi ha una densitat d'1,9 establiments per cada 100 habitants.
D'aquesta manera, la municipalitat paternera vol encetar una campanya de formació específica per a emprenedors, proporcionar-los suport tècnic, assessorament i assistència, cercar finançament a base de microcrèdits i semblants, oferir bonificacions fiscals i exempcions de segons quines taxes i contribucions municipals i potenciar un mercadet setmanal cada dissabte per a venda no sedentària d'uns 40 o 50 parades.
Un poc tard, senyor alcalde
Pere RossellA priori, qualsevol idea sobre potenciació comercial, no deixa de ser una bona notícia, però conegut l'indret i les circumstàncies antropològiques, socials i econòmiques d'aquesta zona del terme municipal de Paterna, qualsevol prevenció ha de resultar poca per a tirar-se a la piscina amb aquesta alegria amb que Agustí Lorenzo ho fa.
En primer lloc, quan a una part d'una població hi ha una xifra de radicació comercial de certa tendència, els sociòlegs sempre aconsellen parar esment, analitzar la dada i procurar obrir la finestra perquè entre la realitat pels vidres i no errar-la a primera de canvi.
En segon lloc, els anuncis que es fan d'exempcions o de rebaixes de taxes, no sempre li han sortit bé al nostre primer muncícep i no serà la primera vegada que en assegurar que “això ho paga ell”, acabe xafant-se els dits o fent que siguen les arques municipals les que acaben pagant-ho.
Finalment, ara que venen les figues no es poden posar paradetes de panfigo a cada cantonada. El teixit comercial va molt lligat al teixit associatiu i a la cohesió social d'una barriada i totes dues, al treball de participació i participatiu que haja desenvolupat amb anterioritat. Amb aquest projecte que es pensa aplicar ens pot passar que tornem a reproduir les carències que sol originar “papà estado” davant les iniciatives ciutadanes.
Una darrera recomanació i no és la primera vegada que s'hi fa. Abans de donar-li quatre cèntims a qualsevol empresa amiga perquè desenvolupe aquestes iniciatives, óbriga la finestra del seu despatx, mire la realitat i, més tard, actue. Ah, oblidava que vosté té el despatx a una cova i això l'impossibilita veure el que passa a l'altra banda. Disculpe. Faça vosté el que convinga!