empresa
Transports Padrosa decideix tancar el negoci a l'estranger
El tancament de la divisió internacional afecta 72 persones
Des de l'inici de la crisi hi ha hagut una davallada del 45% de l'activitat
La resta de seccions de l'empresa no en quedaran afectades
Transports Padrosa de Llers atura aquesta setmana la divisió de transport internacional “per circumstàncies del mercat” i acomiada 72 persones, majoritàriament conductors de camions. L'empresa, que no descarta la possibilitat de tornar a posar en funcionament la divisió si la situació econòmica millora, va donar a conèixer ahir mateix la decisió als seus treballadors, als quals ofereix “el que marca la llei”. Quan va començar la crisi, segons va explicar ahir Pere Padrosa, director de l'empresa, la divisió internacional estava formada per 370 persones; la plantilla, però, s'ha anat “reduint” a causa de la “baixada de l'activitat”, que el mateix Padrosa situa en un 45% menys en aquests últims anys. “A més, hi ha hagut una davallada del marge de negoci, a causa del fet que nosaltres competim en un mercat obert i amb condicions absolutament regulades”, va afirmar Padrosa, que va comentar que, si a tot això s'hi afegeix un carburant amb fluctuacions, costos d'infraestructures i el cost de personal, les pèrdues poden arribar a ser importants. Aquests últims quatre anys, la divisió internacional de Transports Padrosa ha acumulat pèrdues de 8 milions d'euros, dels quals 2,5 milions han estat per indemnitzacions. Per Padrosa, la parada d'aquesta divisió no representa que l'empresa estigui en “situació d'insolvència o concurs de creditors”, sinó que el que fan és “una liquidació ordenada per posar en situació l'empresa perquè, quan les coses vagin més bé, tingui els recursos suficients per tirar endavant”. Ha estat, segons Padrosa, una decisió molt pensada i mesurada, i “s'ha fet en el moment en què la flota de camions està pagada”. La divisió internacional funcionava des de feia 89 anys i operava a tot Europa, i actualment disposa d'una flota de 65 vehicles.
El tancament de la divisió de transport internacional no afectarà la resta de divisions de l'empresa, “que se sostenen perfectament perquè tenen circumstàncies de mercat diferents” i en les quals treballen un centenar de persones. La resta de divisions són: la de transports de mercaderies estatals i transports especials, la de grues de gran tonatge i la de serveis com ara el pàrquing i àrees de serveis que tenen.
L'empresa Transports Padrosa va ser fundada per Pere Padrosa Simón l'any 1923.