Economia

EMPRESES

Una fundació promou la creativitat entre els més joves

Disset escoles fan servir l'itinerari educatiu creat per la Fundació Privada per a la Creativació

Un grup d'empresaris i institucions, liderats pel vicepresident de la Fundació Príncep de Girona i director general de Metalquimia, Josep Lagares, ha impulsat la Fundació Privada per a la Creativació, que té com a objectiu l'educació de la creativitat en les generacions més joves a través d'un programa pensat per a escoles. La fundació es va presentar ahir i està dirigida per Miquel Àngel Oliva. En aquests moments ja hi ha 1.500 escolars de primària de disset escoles tant públiques com privades de Girona, Salt, Sarrià i Aiguaviva i una de Barcelona que segueixen el programa per acostar-los al procés creatiu. El programa es divideix en quatre fases i els impulsors asseguren que està donant “molt bons resultats”. El primer programa de la fundació inclou jocs, continguts i activitats dividides en quatre blocs. Aquests continguts acompanyen de forma gradual l'aprenentatge dels alumnes.

Ara la fundació treballa per expandir el projecte arreu de Catalunya començant per les escoles de Barcelona i també a l'Estat espanyol i sumar el suport de 100 personalitats il·lustres que hagin destacat per la seva creativitat. A llarg termini, la fundació vol que la iniciativa sigui d'àmbit internacional. Entre els reptes de futur també hi ha ampliar el projecte als alumnes de secundària i batxillerat.

La iniciativa sorgeix de la primera edició del Fòrum Impulsa que organitza la Fundació Príncep de Girona. Entre els empresaris implicats en el projecte hi ha Pere Cornellà (Cafès Cornellà), Eloi Planes (Fluidra), Judith Viader (Frit Ravich), Antoni Flores (Node), Miquel Àngel Oliva (Novagroup) i Josep Lagares (Metalquimia). La fundació té també el suport de patrons tècnics com Sixtemia, Interactiu, Imagine, Bellvehí Advocats i Visual 13.

El director dels serveis territorials d'Ensenyament, Albert Bayot, va explicar que aquesta iniciativa es complementa “molt bé” amb l'objectiu de millorar els resultats acadèmics i que malgrat no “haver-hi recursos” hi ha col·laboracions que s'han de fer.

LES FRASES

La iniciativa es complementa molt bé amb l'objectiu de millorar els resultats acadèmics
Albert Bayot
DIRECTOR DELS SERVEIS TERRITORIALS D'ENSENYAMENT
Si els nostres nens són creatius tindrem un país on les millors idees trobin terreny fèrtil per florir
Josep Lagares
EMPRESARI I PRESIDENT DE LA FUNDACIÓ PER A LA CREATIVACIÓ

Socialitzar la creativitat

El neologisme creativació és un acrònim que respon a la combinació de creativitat i innovació, ideat per l'empresari Josep Lagares el 2008. Durant la presentació, Lagares va assegurar que si el repte és que a “casa nostra es dissenyin i fabriquin els productes i màquines del futur i que del país surtin les solucions als reptes que han de venir només hi ha un camí possible: socialitzar la creativitat en totes les empreses, organitzacions i institucions”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.