Economia

Mas reivindica que els inversors continuen veient Catalunya com a “país d'oportunitats”

Destaca el creixement del país com a pol d'atracció comercial a Europa

El president de la Generalitat inaugura l'ampliació de la Roca Village, que tindrà 40 botigues més i 6.500 metres quadrats

El president de la Generalitat Artur Mas ha inaugurat aquest divendres l'inici de les obres d'ampliació de l'outlet de la Roca Village, a la Roca del Vallès. Mas ha posat aquest centre com a exemple del creixement progressiu de Catalunya com a pol d'atracció comercial a Europa. El centre comercial s'ampliarà en 6.500 metres quadrats i comptarà amb 40 noves botigues.

Durant l'acte de col·locació de la primera pedra de les obres, el president ha assegurat que, malgrat la crisi, els inversors estrangers continuen veient Catalunya “com un país d'oportunitats, com un país atractiu de cara el futur i com un centre d'atracció turística” de primer ordre a nivell europeu, mediterrani i mundial. Mas ha destacat que a mesura que han crescut les dificultats econòmiques les inversions estrangeres canalitzades per la Generalitat han “crescut de forma significativa”. En aquest sentit, ha explicat que la unitat dedicada a atreure inversions estrangeres, Invest in Catalonia, va registrar el 2012 un 37% més d'operacions que el 2011, any en què les inversions ja havien augmentat respecte el 2010. “És un bon baròmetre”, ha afegit. “Ningú de fora se la jugaria si no veiés el futur de Catalunya clar”, ha reblat. També ha volgut recordar les diverses inversions estrangeres en el camp de la química, l'agroalimentària, el tèxtil o l'automoció. “S'estan produint inversions que fan preveure que l'horitzó del país és bo”, ha sentenciat.

Turisme comercial

El cap del govern català ha assenyalat que l'èxit de La Roca Village confirma que s'està produint un “augment progressiu de la nostra oferta comercial d'atractiu turístic” i ha augurat que aquest fenomen seguirà a l'alça. En aquest sentit, ha afegit que l'augment del turisme lligat a les compres i el comerç “ha crescut de forma significativa” i és un nou actiu del país, a més de la seva gastronomia, cultura o arquitectura.

Mas ha remarcat que els nous equipaments comercials orientats al turisme estranger, sumats a l'oferta comercial tradicional i els comerços de proximitat, fan que Catalunya s'estigui convertint en “un dels principals pols d'atracció turística comercial al conjunt del continent europeu”.

El president de la Generalitat ha presidit avui l'acte de col·locació de la primera pedra de l'ampliació de la Roca Village acompanyat del conseller d'Empresa, Felip Puig, l'alcalde de La Roca, Rafael Ros, la directora executiva de Value Retail, Desirée M.Bollier, i el conseller delegat de Value Retail Espanya, Michael Goldenberg.

L'empresa Value Retail, propietària del negoci, invertirà 30 milions d'euros en les obres d'ampliació als 6.500 metres quadrats del complex comercial del Vallès Oriental. Amb aquesta inversió pretén reforçar i donar un nou impuls al turisme de compres al complex comercial, pretén generar 300 llocs de treball directes i tenir capacitat per albergar 40 noves botigues. A partir del 2014 la Roca Village comptarà amb una superfície total de 24.000 metres quadrats, passarà de les 100 botigues actuals a 140 i es convertirà en el complex comercial més gran de la cadena Value Retail a nivell mundial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.