“Les exportacions per a Lamp són imprescindibles”
Les vendesa l'exterior són el 70% del total de l'empresa de Terrassa, davant del 20% del 2005
Fundada al 1972, amb seu i planta de producció a Terrassa, Lamp és una empresa familiar centrada en la il·luminació tècnica arquitectònica i especialitzada en el disseny de solucions lumíniques per a qualsevol projecte. “Ara per ara les exportacions per a Lamp no són només importants, sinó imprescindibles, tant per mantenir-nos com
per tenir projecte de futur”, afirma Oriol Sauret, cap de màrqueting del grup.
Unes paraules que es veuen corroborades per les xifres del seu compte de resultats. L'any 2005, Lamp va facturar 16 milions d'euros, dels quals el 77% eren al mercat estatal. L'exercici passat, el volum de negoci s'havia enfilat fins als 27 milions d'euros, amb el 70% de les vendes en mercats enllà de les fronteres. “El sector de la construcció al mercat espanyol en els últims cinc anys ha estat catastròfic i pensem que han de passar molts anys fins que veiem creixents significatius”, explica Sauret. Amb una Europa que no acaba de tirar, Lamp està creixent amb força al mercat llatinoamericà –Xile, el Perú, Colòmbia i Mèxic– i també a l'Orient Mitjà
i el continent asiàtic. “Tenim molt ben diversificada la venda internacional i, ara mateix, el mercat de Llatinoamèrica té el mateix pes que l'europeu i, a més, tenim creixements importants a l'Orient Mitjà”, assenyala el directiu de l'empresa.
Una aposta per l'exterior que ha servit al grup no només per esquivar la davallada del mercat interior, sinó també 0per incrementar significativament les
seves vendes gràcies a l'entrada en noves zones amb una forta expansió econòmica. “Entrem en els mercats internacionals amb diverses estratègies segons el nivell d'integració, que va des d'un acord amb un distribuïdor i una oficina comercial pròpia o compartida, fins a una filial implantada”, sosté Sauret.
Filial a Colòmbia
En els cinc anys vinents, la companyia vol créixer a Llatinoamèrica i, gràcies a la recent obertura d'una filial a Colòmbia, vol penetrar en els mercats de l'Amèrica Central. El grup també està reforçant la seva oficina de Dubai, per als mercats de l'Orient Mitjà. “Àsia és un mercat on molts països estan en un procés de desenvolupament molt accelerat i, per a Lamp, és un àrea a llarg termini que, a través de les nostres oficines
a Bangkok i Beijing, anem seguint, tot trencant barreres
culturals”, assegura Sauret.