L'embolcall obre la porta dels mercats
L'ampolla d'oli dissenyada per Debonatinta guanya el Liderpack, el principal premi estatal de disseny d'embalatge
Facturació
70.000€
Treballadores
2
Any de fundació
2006
Tenien bones feines, però el disseny és la seva passió. El 2003, l'Eva Castro, delineant, i la Núria Arbonès, enginyera informàtica van decidir fer un tomb vital i matricular-se a l'Escola d'Art i Disseny de la Diputació de Tarragona. Ara, la seva empresa, Debonatinta, ha guanyat el Premi Liderpack al millor disseny d'envàs alimentari. L'ampolla Aragem també ha estat guardonada amb la medalla d'or de la fira internacional de l'oli de Los Angeles.
Convertir la passió en professió és el somni de qualsevol emprenedor. “De petita, ja m'agradava l'art i feia tot tipus de manualitats”, explica Eva Castro. El 2006, van constituir Debonatinta, un estudi de disseny gràfic i web situat al Morell. Abans de decidir llençar-se de ple al disseny, totes dues tenien clients per separat i van arribar a compaginar tres feines. Mentre estaven embarassades al mateix temps. Un dels projectes més destacats i recents de l'estudi és l'encàrrec de la Cooperativa Agrícola de Cambrils. Buscaven una renovació de la imatge per a la gamma alta de vinagres, olis i olives amb l'objectiu de ser més competitius als mercats exteriors. “Si tens un bon producte i l'acompanyes d'un bon disseny vens arreu. És bàsic”, assegura Núria Arbonès. Sembla evident, però encara són moltes les empreses catalanes que no ho fan: “Estan més acostumades a pagar pel producte que pel disseny de marca. No entenen ni valoren la inversió en comunicació gràfica.” D'entrada, és clar, perquè quan es decideixen a apostar-hi “en veuen el resultat immediatament, a través de les vendes”.
inspiració calculada.
L'èxit de l'envàs i els premis esperonen Debonatinta a prioritzar l'embalatge. “El premi Liderpack ens arriba en un moment en què tenim ganes d'especialitzar-nos”, explica Núria Arbonès. I hi afegeix: “Al contrari d'altres projectes de comunicació, aquest no és efímer. El producte el trobes a casa, al comerç, a països llunyans... i això és una satisfacció.” El segell de la casa són els dissenys minimalistes, amb abundants referències simbòliques, que persegueixen la senzillesa i netedat de la imatge de marca. “Cuidem la tipografia, que és la mare del disseny gràfic. A la professió, hi ha molt d'intrusisme, perquè sembla que amb quatre programes informàtics tothom pot dissenyar.” A Debonatinta s'adapten a les necessitats de cada client, però amb ànim de superació. I, és clar, de passió. “Ens encanten els reptes. Anem pel món observant com milloraríem la imatge de marques... Amb la crisi, els pressupostos de les pimes són més ajustats. Aportar-hi solucions creatives és més complexe, però també més interessant”, assegura Eva Castro.
L'embolcall obre la porta dels mercats