Economia

maresme

Pineda vol revifar el comerç i el turisme amb la complicitat del sector

Presenta un pla de dinamització que inclou 30 actuacions amb calendari i un pressupost que arriba als 1,9 milions

Es preveu actuar en àmbits tan diversos com la mobilitat, la senyalització o l'urbanisme

La radiografia gens positiva del comerç de proximitat de Pineda que es va fer ara fa dos mesos ha tingut una ràpida resposta per part de l'administració local. El govern del PSC va presentar ahir davant una representació més aviat minsa de comerciants, restauradors i hotelers del municipi el Pla de Dinamització Comercial de Pineda de Mar que inclou un document amb trenta accions orientades a millorar aquests tres sectors i que compta amb un calendari i un pressupost d'execució. L'alcalde, Xavier Amor, va insistir en la voluntat i el compromís del consistori de “girar el mitjó” de l'actual activitat econòmica local, però també va recordar en diverses ocasions que el camí perquè els canvis es facin realitat “s'ha de fer plegats, perquè l'adversari no és la ciutat del costat sinó que sovint és la nostra por a aquests canvis”.

Sis àmbits d'actuació

El document recull doncs actuacions en sis àmbits: urbanisme comercial, mobilitat, via pública, senyalització, dinamització i comunicació. Es preveu desenvolupar en un màxim de dos anys –fins a exhaurir l'actual mandat– i té un pressupost d'1.928.000 euros, dels quals, 662.000 euros arribaran en forma de subvencions des de la Diputació. Pel què fa a la quantitat invertida, les propostes més destacades corresponen a l'àmbit de l'urbanisme comercial, on destaca el controvertit projecte de remodelació de la plaça Espanya, la millora i adequació de la façana de la carretera N-II i de la façana marítima, la delimitació de les zones comercials i l'elaboració del disseny de la reurbanització de l'avinguda Hispanitat, en el barri del Poblenou.

Treball conjunt

Totes les accions s'han consensuat en el sí de les comissions on hi han participat representants dels diferents sectors implicats. “Hem de fer l'esforç de mirar endavant a mig termini, no quedar-nos estancats en un present que és difícil, però que hem de superar”, va assegurar l'alcalde. Amor també va posar l'accent en la creació d'una imatge de marca de Pineda, una major difusió de l'oferta de l'activitat econòmica; la creació de més zones d'aparcament, la reordenació de la circulació comercial; la senyalització dels espais turístics i comercials i el reforç dels serveis de neteja i manteniment, en especial de les zones comercials. El responsable de Comerç de la Diputació, Jordi Subirana, va lloar la tasca feta des del consistori, va ratificar el suport econòmic i estructural de l'administració cap a Pineda i va avançar que el municipi participarà en el programa Ocupa't on els emprenedors que volen iniciar un negoci reben l'assessorament de l'administració.

LA XIFRA

1,9
milions
és la quantitat que es destinarà a Pineda per reactivar el comerç, el turisme, la restauració i els serveis

Punts febles, punts forts

L'empresa Procom va ser l'encarregada de presentar l'Estudi de Planificació Comercial de Pineda. El seu responsable, Ramon Serret, va assenyalar que els principals punts febles del comerç del municipi són, entre d'altres, la dispersió de les zones comercials, la manca d'oferta i la qualitat d'alguns establiments. Tot això, segons Serret, afavoreix que no s'atreguin nous clients a la població que, segons les dades de l'estudi té una zona d'influència de prop de 65.000 clients potencials que generen una despesa anual de més de 200 milions d'euros. Tot i això, des de l'empresa es va assenyalar com a punt urgent a resoldre els 376 locals comercials buits que actualment hi ha a Pineda. En aquest sentit, l'alcalde va avançar que s'estudia bonificar els empresaris que vulguin reobrir aquests espais.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.