Calcelínea fa el salt a la venda de pantis i mitjons a la xarxa
L'empresa tèxtil amb seu a Malgrat de Mar potencia les marques pròpies i les sèries curtes dels productes personalitzats i amb segell de qualitat
Vestir els peus amb la major qualitat i confort és la màxima que ha defensat des del 1986 l'empresa de mitjons i pantis Calcelínea. La firma, situada des del 2003 a Malgrat de Mar, va néixer a Pineda en un moment en què el nord de la comarca del Maresme despuntava com a territori de producció d'aquestes peces amb un gran nombre de fàbriques en funcionament. La realitat actual és molt diferent i la caiguda en picat del sector ha deixat molt pocs referents a la zona. Calcelínea és un d'aquests casos i es manté en primera línia gràcies a la mateixa filosofia que ha practicat des de fa prop de trenta anys: la fidelitat a la fabricació pròpia. Maria Rosa Tubert, propietària amb Josep Quintana de l'empresa, destaca que aquesta manera de treballar, en un moment en què la competència vinguda de l'Àsia és ferotge, és el seu segell. “Estem en uns moments molt difícils i els fabricants d'aquí tenim molt poc suport”, es lamenta. Tot i això, per Tubert el camí que cal mantenir és el de l'especialització. Amb dues marques pròpies: Calcelínea, orientada al client adult, i Doremi, a l'infantil, la firma pràcticament realitza el producte a mida del client: des del disseny inicial fins a l'acabat. Un client que valorarà i pagarà convençut la diferència en un mercat ple de gènere de baixa qualitat. “Treballem amb un estoc molt ampli orientat tant a la peça clàssica com a les tendències i innovacions de cada temporada”, precisa. En aquest sentit, i amb una maquinària d'última generació, els mitjons i pantis que es fabriquen a Calcelínea vesteixen els peus d'esportistes, estudiants, ballarines, homes de negocis i infants.
Fet a mida.
Tot i això, Tubert reconeix que la peça clàssica negra per a executiu i el mitjó blanc d'esportista continuen sent els reis pel que fa a les vendes. I la gent ja dóna prou valor al que es posa als peus? “No del tot. Poden pagar 1,50 euros per un tallat o prop de 5 per un paquet de tabac, però quan es tracta de comprar mitjons s'acostuma a buscar el més barat”, reflexiona. I el més barat, com diu la dita, sovint pot acabar sent el més car. Com recorda Maria Rosa Tubert, un bon mitjó ha de complir uns mínims imprescindibles. “Ha de deixar transpirar el peu, ha de tenir una goma que no estrenyi la cama i s'ha d'adaptar com un guant, però sense caure”, defensa convençuda.
Producció segons demanda
Calcelínea ha hagut d'optimitzar al màxim la producció en funció de la demanda. A banda de les seves dues marques, Calcelínea i Doremi, també treballen, o serveixen gènere, per a altres firmes molt conegudes. La plantilla la integren set persones amb contracte i dues més en règim d'autònoms. La facturació del 2012 va ser de mig milió d'euros.
Calcelinea fa el salt a la venda on-line de mitjons i pantis